Analýza nejvýznamnějších teorií managementu vzdělávání v akademickém časopise v období 2000 - 2015
Název práce v češtině: | Analýza nejvýznamnějších teorií managementu vzdělávání v akademickém časopise v období 2000 - 2015 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of the major educational management theories in academic periodical published between 2000 - 2015 |
Klíčová slova: | management vzdělávání, obsahová analýza, International Journal of Educational Management |
Klíčová slova anglicky: | educational management, content analysis, International Journal of Educational Management |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 31.08.2016 |
Datum zadání: | 09.09.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2017 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2017 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN) |
Oponenti: | prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je analyzovat odborné články uveřejněné od roku 2000 do roku 2015 v akademickém periodiku The International Journal of Educational Management (IJEM a na základě výsledků této obsahové analýzy stanovit nejvýznamnější trendy managementu vzdělávání za období 2000 až 2015.
Osnova Úvod 1. Konceptualizace managementu vzdělávání 1.1. Vývoj definic managementu vzdělávání 1.2. Definice managementu vzdělávání 2. Obsahová analýza článků týkajících se managementu vzdělávání v časovém období 2000 – 2015 2.1. Metodologický základ obsahové analýzy 2.2. Výsledky obsahové analýzy 3. Reflexe výsledků obsahové analýzy nejvýznamnějších teorií managementu vzdělávání Závěr |
Seznam odborné literatury |
BUSH, Tony et al. (eds.) Educational Management: Redefining Theory, Policy and Practice. London: Paul Chapman Publishing, 1999. ISBN 0-7619-6554-8.
BUSH, Tony and Marianne COLEMaN. Leadership and Strategic Management in Education. London: Paul Chapman Publishing, 2000. ISBN 0-7619-6872-5. CEMI. Celoživotní vzdělávání je v dynamickém manažerském prostředí nezbytné. edunews.cz. [online]. 16.3.2016 [cit. 2016-06-14]. Dostupné z: http://www.edunews.cz/a-633/celozivotni-vzdelavani-je-v-dynamickem-manazerskem-prostredi-nezbytne HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-3006-6. TROJAN, V., TURECKIOVÁ, M., TRUNDA, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Přístupy k managementu vzdělávání v kontextu České republiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015, ISBN 978-80-7290-867-7 Odborné články časopisu Interantional Journal of Educational Management v letech 2000-2015. |