Vzdělávací potřeby učitelů mateřských a základních škol
Název práce v češtině: | Vzdělávací potřeby učitelů mateřských a základních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Educational needs of nursery and primary schools teachers |
Klíčová slova: | Vzdělávání, vzdělávací potřeby, analýza, analýza vzdělávacích potřeb, učitel |
Klíčová slova anglicky: | Education, educational needs, analysis, educational needs analysis, teacher |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 31.08.2016 |
Datum zadání: | 16.09.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 24.05.2017 13:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.05.2017 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit vzdělávací potřeby učitelů sloučených subjektů mateřských a základních škol a na základě tohoto zjištění navrhnout konkrétní doporučení pro oblasti společného vzdělávání učitelů základních a mateřských škol.
Osnova Úvod 1. Vzdělávací potřeby 1.1 Analýza vzdělávacích potřeb 1.2 Způsoby analýzy a identifikace vzdělávacích potřeb 1.3 Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků 2. Zjišťování vzdělávacích potřeb učitelů mateřských a základních škol 2.1 Metodologie šetření 2.2 Dotazníkové šetření 2.3 Strukturovaný rozhovor 2.4 Anylýza a identifikace vzdělávacích potřeb cílové skupiny 2.4 Doporučení pro další vzdělávání učitelů Závěr |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, M. a TAYLOR, S., 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Překlad Martin Šikýř. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5258-7.
BARTOŇKOVÁ, H., 2010. Firemní vzdělávání. Praha: Grada. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-2914-5. BUCKLEY, R. a CAPLE, J., 2004. Trénink a školení. Brno: Computer Press. Praxe manažera. ISBN 80-251-0358-7. HRONÍK, F., 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-1457-8. KUCHARČÍKOVÁ, A. a Vodák, J., 2004. Identifikace vzdělávacích potřeb podniku. Moderní řízení. č.2, Economia. Praha PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E. a MAREŠ, J., 2009. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-647-6. VODÁK, J. a KUCHARČÍKOVÁ, A., 2011. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3651-8. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá analýzou vzdělávacích potřeb učitelů mateřských a základních škol ve sloučených subjektech základních škol a mateřských škol. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, zejména: vzdělávací potřeby, analýza vzdělávacích potřeb, pedagogický pracovník, učitel a další vzdělávání učitelů. V praktické části je realizována analýza a identifikace vzdělávacích potřeb učitelů metodou dotazníkového šetření a strukturovaným rozhovorem s řediteli vytipovaných škol. Cílem celé práce je zjistit vzdělávací potřeby učitelů mateřských a základních škol a na základě těchto zjištění navrhnout konkrétní doporučení pro oblasti společného vzdělávání učitelů základních a mateřských škol ve sloučených subjektech. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor´s thesis deals with the educational needs analysis of nursery and primary schools in merged primary and nursery school institutions. The theoretical part deals with explanation of the basic terminology such as educational needs, analysis of educational needs, teaching staff, teachers, and their further lifelong education. The practical part focuses on the analysis and identification of teachers´ educational needs. This is done by use of a questionnaire and interviews with headmasters of selected schools. The goal of the thesis is to find out educational needs of primary and nursery school techers. Based on the research the aim is to suggest specific recommendation in the field of common education of primary and nursery teachers in merged institutions. |