Sociální kompetence u IT pracovníků
Název práce v češtině: | Sociální kompetence u IT pracovníků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Social Competencies of IT professionals |
Klíčová slova: | Sociální kompetence|emoční inteligence|sociální inteligence|IT pracovníci|Inventář sociálních kompetencí|U. P. Kanning |
Klíčová slova anglicky: | Social Competencies|Emotional Intelligence|Social Intelligence|IT Professionals|Interpersonal Competence Questionnaire|U. P. Kanning |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.11.2016 |
Datum zadání: | 11.11.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.11.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Luděk Stehlík, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomový projekt se bude zabývat tématem sociálních kompetencí u IT pracovníků . V teoretické části shrne současné poznatky týkající se sociálních kompetencí a navazujících tematických konstruktů. Bude se věnovat potřebnosti zjišťování sociálních kompetencí nejprve obecně, a posléze u vybrané profesní skupiny s ohledem na její specifičnost v kontaktu s druhými lidmi. Také osoby pracující v technických profesích řeší úkoly, ve kterých se sociální kompetence uplatňují. Jde například o kontakt se zákazníky, vedení pracovních týmů nebo kontakt s kolegy na pracovišti. Vzhledem k narůstající potřebě sociálních interakcí v globálním měřítku identifikujeme u IT pracovníků potřebu rozvoje sociálních kompetencí (Joyner, Mann, & Harris, 2012). Výzkumná část se bude zabývat měřením sociálních kompetencí u vybrané profesní skupiny IT pracovníků. Využita bude dotazníková metoda ISK – Inventář sociálních kompetencí U. P. Kanninga. Výsledky budou posléze pomocí relevantních statistických metod porovnány s dalšími profesními skupinami. Studie bude tedy kvantitativního rázu. |
Seznam odborné literatury |
Bradberry, T., & Greaves, J. (2013). Emoční inteligence (1. vyd.). Brno: BizBooks. Gilmore, E. P. (2008). Emotional Intelligence For Engineers [Online]. Engineers Journal, 62(6), 366-369. Joyner, F. F., Mann, D. T. Y., & Harris, T. (2012). Engineering as a Social Activity: Preparing Engineers to Thrive in the Changing World of Work [Online]. American Journal Of Engineering Education, 3(1), 67-82. Kanning, U. P. (2006). Development and validation of a German-language version of the Interpersonal Competence Questionnaire (ICQ) [Online]. European Journal Of Psychological Assessment, 22(1), 43-51.http://doi.org/10.1027/1015-5759.22.1.43 Kanning, U.P. (2009). Diagnostik sozialer Kompetenzen (2., aktualisierte Aufl.). Göttingen: Hogrefe. Prusty, C., Dwivedy, A. K., & Khuntia, J. (2015). Why and How Do Engineers Communicate? [Online]. Iup Journal Of Soft Skills, 9(1), 45-50. Výrost, J., & Slaměník, I. (2001). Aplikovaná sociální psychologie (Vyd. 1.). Praha: Grada. |