Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením
Název práce v češtině: Vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením
Název v anglickém jazyce: Education of students with moderate and severe rearning disabilities
Klíčová slova: Nauka o přírodě, speciální pedagogika, jedinec s postižením, vzdělávání.
Klíčová slova anglicky: Nature science, special pedagogy, individual with a disability, education
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 14.10.2016
Datum zadání: 14.10.2016
Datum a čas obhajoby: 07.09.2021 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2021
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce analyzuje vzdělávání dětí se středně těžkou mentální retardací v současném školním systému. Poukazuje na termíny ve speciální pedagogice, rozdělení speciální pedagogiky a nelehkou cestu oboru v průběhu staletí do současnosti. Zabývá se současným systémem vzdělávání žáků s podpůrnými opatřeními. Praktickou část práce tvoří učebnice a pracovní listy z přírodopisu. Učebnice je rozdělena na část botanickou a zoologickou. Přehledně a srozumitelně předkládá žákům látku a učivo přírodopisu. Učebnice je doplněna velkým množstvím fotografií a kreslených obrázků. Obrázky pochází od samotného autora nebo z internetových odkazů, kde odkaz je uveden ve zdrojích. Obsahuje učivo z botaniky a zoologie. V pracovním listu žák získá prostor pro osvojení a upevnění znalostí.
V botanické části se žák seznámí s členěním rostlinného těla na jednotlivé části a významem těchto částí. Pozná hospodářsky významné rostliny, chráněné rostliny naší přírody, rostlinná společenstva lesa, zahrady, pole. Kniha nezapomíná ani na léčivé rostliny a jejich využití v lékařství, jedovaté rostliny a jedlé houby.
V zoologické části jsou zastoupeny nejdůležitější řády a jednotlivé druhy. Zvláštní kapitola je zde věnována péči o ptáky v zimě.
Práce je kromě úvodu a závěru členěna na samostatné kapitoly. V úvodu práce jsou vymezeny cíle práce. V závěru práce jsou nastíněny hlavní myšlenky a poučení.

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis analyzes the education of children with moderate mental retardation in the current school system. It points out the terms in special pedagogy, dividing special pedagogy and the difficult path of the field over the centuries to the present. It deals with the current education system of pupils with supportive measures. Practical part of the work consists textbook and a workbook on natural history. The textbook is divided between botanical and zoological part. Textbook clearly and intelligibly presents pupils with curriculum of natural history. The textbook is accompanied by a large number of photographs and cartoons. The images come from the author himself or from internet links, where the link is mentioned in the sources. It contains material from natural history, botany and zoology. From the workbook the student gains and strengthen a knowledge.
In the botanical part, the students get acquainted with the body of the plant into individual parts and the importance of these parts. Students will know economically important plants, protected plants of our nature, forests, gardens and fields. The book does not forget about medicinal plants and their use in medicine, poisonous plants or edible mushrooms.
The most important orders and individual species are represented in the zoological part. A special chapter is devoted to nature protection and care for birds in winter.
In addition to the introduction and conclusion, the work is divided into separate chapters. The introduction defines the objectives of the work. At the end of the work, the main ideas and lessons are outlined.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK