Stream.cz a jeho originální seriálová tvorba
Název práce v češtině: | Stream.cz a jeho originální seriálová tvorba |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Stream.cz and Its Original Series Works |
Klíčová slova: | Internetová televize|Stream.cz|Webseriály|Postnetwork TV|Internetová reklama |
Klíčová slova anglicky: | Internet television|Stream.cz|Web series|Postnetwork TV|Internet advertising |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra filmových studií (21-KFS) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 15.09.2016 |
Datum zadání: | 15.09.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 21.09.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2017 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.08.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Eva Pjajčíková |
Zásady pro vypracování |
Případová studie internetové televize Stream.cz si bere za svůj cíl především důkladně zmapovat produkci seriálové tvorby této instituce, která si v současnosti udržuje výsadní postavení na poli českých internetových televizí. Tématem práce je evoluce Stream.cz z pohledu jeho organizačního vývoje a způsob, jakým se v průběhu let proměňovala programová nabídka. Ta se od počátků s vlastní velkorysou produkcí vyvinula přes uživatelský obsah až k dnešním seriálům, které překvapují svou formální a žánrovou rozmanitostí. Internetová televize jako pojem často postrádá přesné vymezení, a ačkoli se internetové televize v globálním kontextu pokoušejí nalézt divácké odbytiště v prostředí společenských subkultur a minorit, právě Stream.cz si takový model uvažování nemůže dovolit. V první části bych se tak chtěla obecněji věnovat tomu, jakým způsobem Stream.cz naplňuje charakteristické rysy internetových televizí, které se během posledního dvacetiletí vyvinuly především v USA a západní Evropě, a do jaké míry pak na Stream působí vliv specifického českého prostředí. Do otázky, jak se za deset let instituce formovala, se promítnou témata: na jakých principech internetová televize funguje, co jsou provozní specifika, a zda-li se dá vysledovat kontinuální vývoj vztahu mezi Streamem a jeho diváky. Jedním z nejpodstatnějších prvků výzkumu se tak stane problematika reklamy jako hlavního zdroje příjmů internetové televize. Reklama jako zdroj příjmů zasahuje hlouběji i do produkce seriálů jako Kancelář Blaník, Autobazar Monte Karlo nebo nově Semestr, které mohou být koncipované jako atraktivní lákadlo pro specifické cílové skupiny. Otázkou zůstává, do jaké míry je produkce svébytnou podobou jedinečného tvůrčího a producentského přístupu a do jaké míry pouze lákadlem pro inzerenty. Právě produkční zázemí originální seriálové tvorby bude ústřední částí práce a zaměří se na rozdílné přístupy k seriálům v jednotlivých etapách vývoje Streamu i na to, že se této produkci v současnosti věnuje čím dál víc pozornosti hlavně ze strany vedení televize. Metodologicky bude má práce využívat primárněcritical media industry studies. Smíšený design výzkumu, spojující kvantitativní a kvalitativní metody sběru dat budu kombinovat s částečně strukturovanými rozhovory s klíčovými aktéry Streamu, jako jsou tamější producenti, tvůrci jednotlivých seriálů a zakladatelé Stream.cz. |
Seznam odborné literatury |
Pierre Bourdieu, Teorie jednání, Praha: Karolinum, 1998. Pierre Bourdieu, O televizi, Brno: Doplněk, 2002. Karel Cool, Matt Seitz, Jason Mestrits, YouTube, Google, and the Rise of Internet Video, Northwestern University: Kellog School of Management, 2009. Aymar Jean Christian: The Web as Television Reimagined? Online Networks and the Pursuit of Legacy Media, Journal of Communication Inquiry, 36, 2012, s. 340 – 356. Dostupný na WWW: Thomas Klein,Web Series – Between Commercial and Non-Profit Seriality. In: Marcel Hartwig, Evelyne Keitel, Gunter Süß (Eds.)/ Media Economies. Perspectives on American Cultural Practices, Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2014, s. 3-14. Nick Marx “The Missing Link Moment”: Web Comedy in New Media Industries, The Velvet Light Trap 2011, č. 68, s. 14-23. Pelle Snickars, Patrick Vonderau (eds). The YouTube Reader. Stockholm: National Library of Sweden 2009. Brett Mills, The Sitcom. Edinburgh: Edinburgh University Press Ltd. 2009. |