Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Spuštění veřejnoprávního kulturního kanálu: analýza vysílání ČT art do roku 2014
Název práce v češtině: Spuštění veřejnoprávního kulturního kanálu: analýza vysílání ČT art do roku 2014
Název v anglickém jazyce: Launch of the public-service culture channel: Broadcast Analysis of ČT art untill the year 2014
Klíčová slova: ČT art, Česká televize, vysílání veřejné služby, analýza médií, programová skladba, fragmentace, kultura
Klíčová slova anglicky: ČT art, Czech Television, public service broadcasting, media analysis, program composition, fragmentation, culture
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.08.2016
Datum zadání: 11.08.2016
Datum a čas obhajoby: 24.01.2019 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:04.01.2019
Datum proběhlé obhajoby: 24.01.2019
Oponenti: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ADORNO, Theodor W. a Max HORKHEIMER. Dialektika osvícenství: filosofické fragmenty. Praha: OIKOYMENH, 2009. Knihovna novověké tradice a současnosti. ISBN 978-80-7298-267-7.
ADORNO, Theodor W. „Televize jako Ideologie“. In Teorie vědy. Praha: Akademie věd České republiky, 2/2002, s. 119.
BERGER, Arthur Asa. Media and Communication Research Methods: An Introduction to Qualitative and Quantitative Approaches. 3rd ed. Los Angeles: SAGE, 2014. ISBN 978-1- 4522-5657-3.
BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-8594-767-6.
CURRAN, J., PARK, M. J. et al. De-Westernizing Media Studies. London and New York: Routledge, 2000. ISBN 978-0415193955.
DEBRETT, Mary. Reinventing Public Service Television for the Digital Future. Bristol: Intellect. 2010. ISBN 978-1-84150-321-9.
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 9788024619668.
ECO, Umberto. Skeptikové a těšitelé. Vyd. 1. Překlad FRÝBORT, Zdeněk. Praha: Svoboda, 1995, ISBN 80-205-0472-9.
EDLES, Laura Desfor. Cultural sociology in practice. Malden, MA: Blackwell Publishers, 2002. ISBN 0631210903.
FISKE, John. Introduction to communication studies. 2nd ed. New York: Routledge, 1990. ISBN 0-415-04672-6.
GANS, Herbert J. Popular culture and high culture: an analysis and evaluation of taste. Rev. & updated ed. New York: Basic Books, c1999. ISBN 0465026095.
HELD, David; MCGREW, Anthony; GOLDBLATT, David; PERRATON, Jonathan. Global Transformations. Politics, Economics and Culture. Polity Press, Cambridge 1999. ISBN 9780804736275.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-736-7040-2.
HRDÝ, Ladislav, SOUKUP, Václav a Alena VODÁKOVÁ. Sociální a kulturní antropologie. SLON, Praha 1993. Ediční řada: Sociologické pojmosloví. ISBN 80-901424- 1-9.
HVÍŽĎALA, Karel. Moc a nemoc médií: rozhovory, eseje a články 2000–2003. Praha: Máj, 2003. ISBN 80-86643-07-7.
JAKUBOWICZ, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. Zlín: Verbum, 2013. ISBN 978-80-87500-38-5.
JENKINS, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press, 2006. ISBN 978-081-4742-952.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80- 7367-466-3.
KŁOSKOWSKA, Antonina. Masová kultura: Kritika a obhajoba. 1. vyd. Praha: Svoboda, 1967. ISBN 25-045-67.
KHILTCHEVSKI, Youri. Situation in Eastern and Central Europe. In Public Service Broadcasting: Cultural and Educational Dimensions. Paris: UNESCO, 1995.
LINDLOF, Thomas R. a Bryn C.TAYLOR. Qualitative communication research methods. 3rd ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, 2011. ISBN 14-129-7473-9.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Odeon, 1991. Eseje (Odeon). ISBN 80-207-0296-2.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 3. Přeložil KABÁT, Marcel a Jan JIRÁK. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-338-3.
MCQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. Přeložil NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, Alice, HÁJEK, Roman a Marta CHROMÁ. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 9788024630939.
MUSIL, Josef. Elektronická média v informační společnosti. Praha: Votobia, 2003. ISBN 80-7220-157-3.
NEČAS, Vlastimil, Roman HÁJEK, Milan ŠMÍD a Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, 2015. Posouzení hodnocení plnění veřejné služby Českou televizí. 2015. B.m.: Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy.
NEGROPONTE, Nicholas. Digitální svět. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80- 7261-046-5.
NEUENDORF, Kimberly A. The content analysis guidebook. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2002. ISBN 978-0761919773.
ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-246-6.
PAVELKA, Jiří. Kultura, média & literatura. Brno: SvN Regiony, 2004. Pulsy (Středoevropské centrum slovanských studií, SvN Regiony). ISBN 80-86735-06-0. Pieterse, Jan Nederveen. Globalization as Hybridization. In FEATHERSTONE, Mike, LASH, Scott a Roland ROBERTSON. Global modernities. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 1995. ISBN 0803979487.
REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-802-4730-066.
ROBERTSON, Roland. 2014. European Glocalization in Global Context. Hampshire: Palgrave Macmillan. ISBN 978-0-230-39079-9.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
SOUKUP, Václav. Přehled antropologických teorií kultury. Vyd. 2. Praha: Portál, 2004. Studium (Portál). ISBN 80-7178-929-1.
STOREY, John. Cultural theory and popular culture: an introduction. Eighth edition. New York: Routledge Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-0415786638.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
TURNER, Graeme. 2009. Television and the nation: does this matter any more? In
TURNER, Graeme a Jinna TAY. Television Studies After TV: Understanding Television in the Post-Broadcast Era. New York: Routledge, ISBN 978-0-415-47770-3.
VOLEK, Jaromír. Televizní publika ve věku digitální fragmentace. In KAŇKA, Petr, KOFRÁNKOVÁ, Václava, MAYEROVÁ, Ingrid, ŠTOLL, Martin a kol. AUTOR-VIZE- MEZE-TELEVIZE. Praha, Bratislava: USTR – Ústav pro studium totalitních režimů a VŠMU – Bratislava: Vysoká škola múzických umění, 2015. ISBN 978-80-87912-36-2.
WIMMER, Roger D. a Joseph R. DOMINICK. Mass media research: an introduction. 4th ed. Belmont: Wadsworth Publishing Company, 1994, ISBN 0534174728.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce s názvem „Spuštění veřejnoprávního kulturního kanálu: analýza vysílání ČT art do roku 2014“ popisuje vznik a vývoj kanálu ČT art včetně analýzy jeho vlivu na proměnu ČT2. Vedle analýzy programové skladby obou stanic od podzimu 2013 do podzimu 2014 je proto její součástí rovněž analýza programové skladby ČT2 od podzimu 2012, aby bylo možné vyhodnotit, jak se kulturnímu vysílání věnovala ČT2 před vznikem nové tematicky zaměřené stanice. Současně se práce snaží poukázat na trendy projevující se v televizním vysílání, jako jsou digitalizace, fragmentace televizních publik či konvergence médií, a to nejen na teoretické bázi, ale také na konkrétních případech u České televize.

V teoretické části dále práce klade důraz na popsání médií veřejné služby, jejich úlohy v rámci naplňování kulturních potřeb společnosti, a v neposlední řadě poukazuje na příklady kulturně zaměřených stanic z Evropy. Výsledky analýzy programových schémat obou stanic následně v analytické části práce doplňují poznatky vzešlé z rozhovorů s vedoucími pracovníky České televize, které se nezaměřovaly jen na sledované období, ale umožnily shrnout i další vývoj stanic a jejich budoucí směřování. Kombinací těchto metod se práce snaží poodhalit nejen to, jak o kultuře Česká televize informuje, ale rovněž jakým způsobem se ji snaží spoluvytvářet a kriticky hodnotit.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Diploma thesis „Launch of the public-service culture channel: Broadcast analysis of ČT art until the year 2014” describes the origin and development of the channel ČT art, including an analysis of how it influenced the transformation of ČT2. This thesis, therefore, includes the programme composition of both channels monitoring the period from autumn 2013 to autumn 2014, as well as the programme composition of ČT2 from autumn 2012. This allows us to evaluate how ČT2 attended to cultural broadcasting before the launch of the new and thematically specialized channel ČT art. Moreover, the thesis tries to point out the trends taking place in television broadcasting such as digitalization, fragmentation of TV audiences and media convergence. These trends are illustrated by using specific examples from the Czech Television, as well as the theoretical foundation.

The theoretical part of the thesis focuses on describing public-service media, services they provide and their roles in fulfilling the cultural needs of society. In addition, it also draws attention to examples of culturally oriented channels within Europe. The results of the analysis of programme schemes of both channels are complemented by findings from
interviews with the leading employees of the Czech Television, which were not aimed to focus only on the period from autumn 2013 to autumn 2014, but also allowed to summarize further development of the stations and their future direction. The thesis uses a combination of these methods to show not only how Czech Television informs about culture, but also how it tries to co-create and critically evaluate it.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK