Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komparativní analýza dvou konkurenčních tištěných suplementů Pátek Lidových novi a Ego!
Název práce v češtině: Komparativní analýza dvou konkurenčních tištěných suplementů Pátek Lidových novi a Ego!
Název v anglickém jazyce: Comparative analysis of two competitive printed supplements Pátek Lidových novin and Ego!
Klíčová slova: magazín, týdeník, suplement, Ego!, Pátek Lidových novin
Klíčová slova anglicky: magazine, weekly newspaper, supplement, Ego!, Pátek Lidových novin
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.08.2016
Datum zadání: 04.08.2016
Datum a čas obhajoby: 26.06.2017 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2017
Oponenti: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku
do současnosti. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace (Grada). ISBN
9788024730288.
BENDA, J. Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989 – 2006. Praha:
Karolinum, 2007. Podrobný přehled vlastnictví českého periodického tisku v letech 1989
– 2006 v rámci celkového vývoje českého mediálního trhu a vliv vlastnictví a ekonomické
moci na mediální produkci.
BOLKOVÁ, Lucie. Magazín Bel Mondo: Zrod nového společenského titulu a jeho
proměny v prvním roce existence na českém mediálním trhu. Praha, 2015. 89 s.
Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova.
BURTON, Graeme. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. Studium
(Barrister & Principal). ISBN 80-85947-67-6.
ČMEJRKOVÁ, S. : Jazyk médií a jeho konverzacionalizace. Jazykovědné aktuality,
2008.
ČMEJRKOVÁ, Světla a Jana HOFFMANNOVÁ, ed. Jazyk, média, politika. Praha:
Academia, 2003. ISBN 80-200-1034-3.
ČMEJRKOVÁ, Světla. Styl mediálních dialogů. Praha: Academia, 2013. Lingvistika
(Academia). ISBN 978-80-200-2267-7.
ČUŘÍK, Jaroslav. Nové trendy v médiích I: Online a tištěná média. 1. vyd. Brno:
Masarykova univerzita, 2012. 240 s. ISBN 978-80-210-5825-5.
De Waal, E., Schönbach, K., & Lauf, E. 2005. Online newspapers: A substitute or
complement for print newspapers and other information channels?. Communications,
30(1), 55-72.
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd.
Praha: Karolinum, 2000. 374 s. ISBN 80-246-0139-7, 2000.
FISKE, John; JENKINS, Henry. Introduction to communication studies [online]. 3. vyd.
London : Routledge, 2010. 195 s. ISBN 9780203837382. Dostupné z www:
http://ckis.cuni.cz/F/?func=direct&doc_number=001645735&local_base=CKS01&form
at=999.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté,
přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
HENDL, Jan. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2009.
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ Barbora. Masová média. Praha: Portál, 2009.
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ Barbora. Média a společnost. Vyd. 1. Překlad Barbara
Köpplová. Praha: Portál, 2003.
KLIMEŠ, David. Jak zábavné je informovat: infotainment, čili, infozábava v teorii, praxi
a českém kontextu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015.
ISBN 9788024629735.
KONČELÍK, Jakub; VEČEŘA, Pavel; ORSÁG, Petr. Dějiny českých médií 20. století.
Portál, 2010.
KÖPPLOVÁ, Barbara. Kam směřují časopisy a lifestylové magazíny. In: 10 let v českých
médiích. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. Eseje věnující se proměnám českého mediálního
trhu zejména v souvislosti se stoupající komercializací a nastupující digitalizací.
KRAUS, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médií. V Praze: Karolinum, 2008. ISBN
978-80-246-1578-3.
KUNCZIK, Michael. Základy masové komunikace. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-
7184-134-x.
68
McKAY, Jenny. The Magazines Handbook. Abingdon: Routledge, 2006.
OSVALDOVÁ, Barbora a Radim KOPÁČ. Rozhovory o interview. Praha: Karolinum,
2009. ISBN 978-80-246-1618-6.
PRAVDOVÁ, Markéta. Jazyková poradna: radíme médiím i v médiích. Jazykovědné
aktuality, 2008.
PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-
381-9.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-
7.
Reinemann, C., Stanyer, J., Scherr, S., & Legnante, G. 2011. Hard and soft news:
A review of concepts, operationalizations and key findings. Journalism, 13(2), 221-239.
Sayre, S., & King, C. 2003. Entertainment and society: audiences, trends and impacts.
SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3., nezměn.
vyd. Přeložil Barbara KÖPPLOVÁ. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1980-4.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada,
2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
SENER, Nihal Kocabay. 2014. An Overview on Presentation of Entertainment
in Newspapers’ Weekend Supplements. Hospitality, Travel, and Tourism: Concepts,
Methodologies, Tools, and Applications: Concepts, Methodologies, Tools, and
Applications.
STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy
a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80-
85834-60-x.
TRAMPOTA, Tomáš; VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha:
Portál, 2010.
Youhai, W. 2006. Newspaper Supplement: New Strategy of Newspaper Industry [J].
Journal of Social Sciences, 7, 023
Předběžná náplň práce
Cílem práce bude analyzovat a porovnat dva tištěné suplementy pravidelně vydávané konkurenčními
mediálními domy – magazín Pátek Lidových novin a magazín Ego!. Tyto magazíny jsou přímými
konkurenty již z toho důvodu, že oba vycházejí jako samostatně neprodejná příloha pátečního denního
tisku v rámci dvou největších českých vydavatelství denního tisku.
Mým cílem bude porovnat a analyzovat oba dostupné týdeníky za 12 kalendářních měsíců, přičemž
analyzované období se bude odvíjet od prvního vydání magazínu Ego!, který začal vycházet v rámci
Hospodářských novin v březnu roku 2015. Diplomová práce si také klade za cíl kriticky zhodnotit první
rok působení magazínu Ego! na českém trhu a jeho přínos pro tento mediální trh. Zároveň pomocí analýzy
zjistit, jaké prvky mají tyto magazíny společné a co je naopak odlišuje.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Diploma thesis Comparative analysis of two competitive printed supplements Pátek
Lidových novin and Ego! deals with comparing the printed journal supplements of two
competing publishers. In the theoretical part, the thesis focuses on the characteristics
of newspaper supplements, introduces them into a wider framework of periodical press
production – outlines the development of periodical press in the Czech Republic after
1989 to the present and with it the process of the ownership of these media. It presents
the magazines within the competing publishers. The thesis explores the use of language
in media messages and introduces the main language concepts present in contemporary
media texts. The theoretical part also presents basic concepts, which are then used within
the analytical part of the thesis. Here are described the selected research methods and
their combinations. There are described the samples of researched messages in the
practical part – first quantitative and then qualitative way. The results are commented
under the analysis process and serve to answer the main question of the whole
work – based on the results of both analysis, a comparison of two magazines for a given
period is presented.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK