Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Válečná propaganda ve videích Islámského státu
Název práce v češtině: Válečná propaganda ve videích Islámského státu
Název v anglickém jazyce: War propaganda in Islamic State´s videos
Klíčová slova: Islámský stát, propaganda, video, válečná propaganda, islám, džihád, Česká televize, média
Klíčová slova anglicky: Isamic State, propaganda, video, war propaganda, islam, jihad, Czech TV, media
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Martin Lokšík
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.06.2016
Datum zadání: 30.06.2016
Datum a čas obhajoby: 21.06.2017 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H011, Hollar - místn. č. 011
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2017
Oponenti: Mgr. František Géla
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BARŠA, Pavel. 2001. Západ a islamismus. Střet civilizací, nebo dialog kultur? 1. vyd. Praha: Centrum pro studium demokracie a kultury, ISBN 80-85959-96-8.
BERÁNEK, Ondřej. Ideologie Islámského státu, saudští režimní duchovní a případ ikonoklasmu. In: BERÁNEK, Ondřej a Bronislav OSTŘANSKÝ, eds. 2016. Islámský stát: Blízký východ na konci časů. 1. vyd., Praha: Academia, ISBN 978-80-200-2654-5.
BROWN, J. A. C. 1963. Techniques of Persuasion: From Propaganda to Brainwashing. 1st ed., Harmondsworth: Penguin Books.
ELLUL, Jacques. 1973. Propaganda: The Formation of Men’s Attitudes. 2nd ed. New York: Vintage Books, ISBN 0-394-71874-7.
HERMANN, Rainer. 2016. Konečná stanice – Islámský stát? 1. vyd. Praha: Academia, ISBN 978-80-200-2607-1.
JAGELLO 2000. 2015. Hybridní válka jako nový fenomén v bezpečnostním prostředí Evropy. 1. vyd. Ostrava: Jagello 2000. ISBN 978-80-904850-2-0
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. 2003. Média a společnost. 2. vyd. Praha: Portál, ISBN 978-80-7367-287-4.
KOVÁCS, Attila. Mezi brutalitou a patosem: Analýza mediální propagandy Islámského státu. In: BERÁNEK, Ondřej a Bronislav OSTŘANSKÝ, eds. 2016. Islámský stát: Blízký východ na konci časů. 1. vyd. Praha: Academia, ISBN 978-80-200-2654-5.
JOWETT, Garth S. a Victoria O´DONNELL. 2015. Propaganda & Persuasion. 6th ed. London: Sage Publications, Inc., ISBN 978-1-4522-5753-2.
MCCANTS, William. 2016. Islámský stát Apokalypsa. 1. vyd. Brno: CPress, ISBN 978-80-264-1233-5.
MENDEL, Miloš. 2008. S puškou a Koránem. 1. vyd. Praha: Orientální ústav Akademie věd České republiky, ISBN 80-85425-63-5.
MÜLLER, Zdeněk. 2010. Islám a islamismus: dilema náboženství a politiky. 1. vyd. Praha: Academia, ISBN 978-80-200-1818-2.
OSTŘANSKÝ, Bronislav. Na konci dějin: Islámský stát a apokalyptická rétorika. In: BERÁNEK, Ondřej a Bronislav OSTŘANSKÝ, eds. 2016. Islámský stát: Blízký východ na konci časů. 1. vyd. Praha: Academia, ISBN 978-80-200-2654-5.
RADĚJ, Tomáš. 2010. Irácké povstání v letech 2003–2009: Strategie, taktika a ideologie islámských radikálních a nacionalistických uskupení. 1. vyd. Praha: Ústav mezinárodních vztahů, ISBN 978-80-86506-91-3.
ROY, Olivier. 1994. The Failure of Political Islam. 1st ed. Cambridge, Mass.: Harvard University Press, ISBN 0-674-29140-9.
TAYLOR, Richard. 2016. Filmová propaganda: Sovětské Rusko a nacistické Německo. 1. vyd. Praha: Academia, ISBN 978-80-200-2534-0.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. 2010. Metody výzkumu médií. 1. vyd. Praha: Portál, ISBN 978-80-7367-683-4.
WINTER, Charlie. 2015. The virtual ´Caliphate´: Understanding Islamic State´s Propaganda Strategy. 1st ed. London: Quilliam Foundation, ISBN 978-1-906603-11-4.
WRÓBEL, Alina. 2008. Výchova a manipulace. 1. vyd. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2337-2.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá okolnostmi vzniku teroristické organizace Islámský stát. Zaměřuje se na náboženský kontext ideologie Islámského státu a na počátky vzniku organizace. Takzvaný Islámský stát lze momentálně považovat za jednu z nejakutnějších bezpečnostních hrozeb 21. století. Válka s tzv. Islámským je současně válka mediální, válka odehrávající v médiích a celosvětovém kyberprostoru. Důležitým prostředkem v této válce je propaganda. Práce se dále věnuje především propagandě tzv. Islámského státu se zaměřením na video produkci. S přílivem brutálních videí z produkce IS se dostavila i otázka, jak s tímto materiálem mají nakládat média. Je zřejmé, že videa byla určena krom jiného právě pro média. Aby byla šířena a zhlédnuta co největším počtem příjemců. V praktické části jsou analyzována vybraná videa z produkce IS a na jejich příkladu je ukázáno, jaká témata se ve video produkci IS vyskytují a jak s videem pracuje propaganda Islámského státu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals with the circumstances of origin of the terrorist organization Islamic State in its theoretical part. It focuses on the religious context of the ideology of the Islamic state and the origins of the organization. The so-called Islamic State can currently be considered one of the most acute security threats of the 21st century. The war with the so-called Islamic State is also a media war, a war
taking place in the media and global cyberspace. An important mean of this war is propaganda. The work is also focused mainly on the propaganda of the so-called Islamic State with a focus on video production. With the influx of brutal videos from IS production, the question arises which way media should handle this material. Obviously, the videos were designed for media, among others. To be distributed and viewed by as many recipients as possible. In the practical part selected videos from the IS production are analyzed and their example shows what topics are present in IS video production and how the Islamic State propaganda works with the video.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK