Úloha ředitele při implementaci plánu profesního rozvoje do praxe mateřské školy
Název práce v češtině: | Úloha ředitele při implementaci plánu profesního rozvoje do praxe mateřské školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Role of the principal of the school to implement a career development plan into practice, the nursery school |
Klíčová slova: | Klíčové kompetence, plán profesního rozvoje, komunikace, plánování, hodnocení, kariéra, motivace, mentoring |
Klíčová slova anglicky: | Key competences, career development plan, communication, planning, assessment, career, motivation, mentoring |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.09.2015 |
Datum zadání: | 03.09.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2016 14:45 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude vypracována na základě schváleného ideového plánu, popsanými metodami a za použití uvedené literatury. Studentka je povinna dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovat objektivně, formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu pro závěrečné práce vydaném CŠM PedFUK v Praze. Práce musí splňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce, autorka práce tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost. |
Seznam odborné literatury |
Píšová,M. Mentoring v učitelství, Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011, ISBN 978-80-7290-589-8
Píšová, M. Portfolio v profesní přípravě učitele, Pardubice:univerzita Pardubice, 2007, ISBN 978-80-7395-024-8 Píšová,M. Teorie a výzkum expernosti v učitelské profesi, Brno: Masarykova univerzita, 2011, IBSN 978-80-210-5744-9 Syslová,Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy, Praha:Grada, 2013, ISBN 978-80- 247-4309-7 Šikýř,M. Personalistika v řízení školy, Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, ISBN 978-80-7357-901-2 Kociánová,R. Personální činnosti a metody personální práce, Praha:Grada, 2010, ISBN 978-80-247-2497-3 Bělohlávek,F. Jak vést rozhovory s podřízenými, Praha: Grada, 2009, ISBN 978-80-247-2313-6 Trunda,J. Profesní portfolio učitele:soubor metod k hodnocení a sebehodnocení, Praha:Národní ústav pro vzdělávání, 2012, ISBN 97880-87063-62-0 Tomková,A. Rámec profesních kvalit učitele, Praha: Národní institut pro vzdělávání, 2012, ISBN 978-80-87063-64-4 Armstrong,M.,Stephens,T. Managment a leadership, Praha: Grada 2008, ISBN 978-80-247-2177-4 |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářské práce je zmapovat přístup ředitelů mateřských škol k využití plánu profesního rozvoje v jejich praxi.
Autorka se zaměření především na zda možnosti průběžného vyhodnocování plánu profesního rozvoje ze strany ředitelů škol i jednotlivých učitelů; na zjištění obecného přístupu a postoje ředitelů mateřských škol k tvorbě a následné práci s plány profesního rozvoje; na způsob vedení hodnotících rozhovorů (ředitel - učitel). Teoretická část bude mimo jiné zahrnovat i problematiku hodnocení pracovníků, plánování osobního rozvoje, změnu jako nedílnou součást implementace nových postupů. Empirická část bude zpracována v návaznosti na teoretická východiska, použito bude dotazníkové šetření. |