Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Název práce v češtině: Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Název v anglickém jazyce: Ambush marketing on the example of 2015 Ice Hockey World Championship
Klíčová slova: Ambush marketing, sponzoring, sportovní marketing, guerilla marketing, marketing velkých sportovních akcí, parazitující marketing
Klíčová slova anglicky: Ambush marketing, sponsorship, sports marketing, guerilla marketing, big sports events marketing, parasitic marketing
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Marek Vranka
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 24.06.2016
Datum zadání: 24.06.2016
Datum a čas obhajoby: 25.09.2018 00:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 25.09.2018
Oponenti: PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9

HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTRACHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Nakladatelství Oeconomica, 2009. s. 180. isbn 9788024515205

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. Praha : Grada Publishing a.s., 2009, 253 s. ISBN 9788024742090

KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2016. 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8

LAGAE, Wim. Sports Sponsorship and Marketing Communications. 1. vyd. Harlow: Prentice, 2005. 248 s., ISBN: 9780273687061

LOUW, M. Andre. Ambush Marketing & the Mega-Event Monopoly: How Laws Are Abused to Protect Commercial Rights to Major Sporting Events. Springer Science & Business Media, 2012. 764 s. ISBN 9789067048644

KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2016. 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8

NUFER, Gerd. Ambush Marketing in Sports. Routledge, 2013. 157 s. ISBN 978-0415626781

TOMLISON, Alan. A Dictionary of Sport Studies, Ofxord University Press 2010. 528 s. ISBN 9780198804888

WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Praha: Linde Praha, a.s., 2007. s. 335. ISBN: 8072016547
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu – nebo také parazitujícího marketingu – na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve své práci napřed představím pojem ambush marketing, jeho tématické zařazení a různé formy. Dále se budu věnovat právní stránce problematiky a tématu sponzoringu. V další části práce rozeberu konkrétní příklady ambush marketingu v rámci Mistrovství světa v ledním hokeji 2015 a provedu dotazníkové šetření ke zjištění pohledu české veřejnosti na danou problematiku a její etické hledisko.

Ambush marketing patří k relativně novým trendům marketingové komunikace a doprovází ho ho značné právní a etické limity. Cílem této práce je přiblížit tuto problematiku s využitím konkrétního příkladu z českého prostředí a zároveň prozkoumat obecný názor lidí o daném tématu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis focuses on topic of ambush marketing using an example of 2015 Ice Hockey World Championship that took place in Prague and Ostrava. In the thesis I will first introduce the term ambush marketing, its category and its different forms. Then I will focus on the law and ethical side of this form of marketing and also introduce the topic of sponsorship. In the next part of the thesis I will introduce the specific examples of ambush marketing during the Ice Hockey World Championship and will provide a survey to discover general public's view of this topic and its ethical side.

Ambush marketing is one of relatively new trends in marketing communications and is followed by considerable legal and ethical limitations. The goal of this thesis is to introduce this topic with more detail and to look at the general awareness and opinion of the people about ambush marketing.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK