Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Název práce v češtině: | Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Ambush marketing on the example of 2015 Ice Hockey World Championship |
Klíčová slova: | Ambush marketing, sponzoring, sportovní marketing, guerilla marketing, marketing velkých sportovních akcí, parazitující marketing |
Klíčová slova anglicky: | Ambush marketing, sponsorship, sports marketing, guerilla marketing, big sports events marketing, parasitic marketing |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. Marek Vranka |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 24.06.2016 |
Datum zadání: | 24.06.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 25.09.2018 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.09.2018 |
Oponenti: | PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTRACHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Nakladatelství Oeconomica, 2009. s. 180. isbn 9788024515205 JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. Praha : Grada Publishing a.s., 2009, 253 s. ISBN 9788024742090 KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2016. 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8 LAGAE, Wim. Sports Sponsorship and Marketing Communications. 1. vyd. Harlow: Prentice, 2005. 248 s., ISBN: 9780273687061 LOUW, M. Andre. Ambush Marketing & the Mega-Event Monopoly: How Laws Are Abused to Protect Commercial Rights to Major Sporting Events. Springer Science & Business Media, 2012. 764 s. ISBN 9789067048644 KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2016. 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8 NUFER, Gerd. Ambush Marketing in Sports. Routledge, 2013. 157 s. ISBN 978-0415626781 TOMLISON, Alan. A Dictionary of Sport Studies, Ofxord University Press 2010. 528 s. ISBN 9780198804888 WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Praha: Linde Praha, a.s., 2007. s. 335. ISBN: 8072016547 |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu – nebo také parazitujícího marketingu – na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve své práci napřed představím pojem ambush marketing, jeho tématické zařazení a různé formy. Dále se budu věnovat právní stránce problematiky a tématu sponzoringu. V další části práce rozeberu konkrétní příklady ambush marketingu v rámci Mistrovství světa v ledním hokeji 2015 a provedu dotazníkové šetření ke zjištění pohledu české veřejnosti na danou problematiku a její etické hledisko.
Ambush marketing patří k relativně novým trendům marketingové komunikace a doprovází ho ho značné právní a etické limity. Cílem této práce je přiblížit tuto problematiku s využitím konkrétního příkladu z českého prostředí a zároveň prozkoumat obecný názor lidí o daném tématu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis focuses on topic of ambush marketing using an example of 2015 Ice Hockey World Championship that took place in Prague and Ostrava. In the thesis I will first introduce the term ambush marketing, its category and its different forms. Then I will focus on the law and ethical side of this form of marketing and also introduce the topic of sponsorship. In the next part of the thesis I will introduce the specific examples of ambush marketing during the Ice Hockey World Championship and will provide a survey to discover general public's view of this topic and its ethical side.
Ambush marketing is one of relatively new trends in marketing communications and is followed by considerable legal and ethical limitations. The goal of this thesis is to introduce this topic with more detail and to look at the general awareness and opinion of the people about ambush marketing. |