Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Klima školní třídy se žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Název práce v češtině: Klima školní třídy se žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Název v anglickém jazyce: Climate of the classroom with pupil with the special educational needs
Klíčová slova: školní třída, klima třídy, integrace, kombinovaná postižení, autismus
Klíčová slova anglicky: class, classroom climate, integration, multiple disability, autism
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Marie Linková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.06.2016
Datum zadání: 22.06.2016
Datum a čas obhajoby: 26.05.2017 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:16.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 26.05.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část bude založena na studiu, analýze a komparaci odborné literatury, praktická část na výzkumném šetření v reálném školním prostředí, včetně interpretace a vyhodnocení získaných dat.
Seznam odborné literatury
BAZALOVÁ, Barbora. Poruchy autistického spektra: teorie, výzkum, zahraniční zkušenosti. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5781-4.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Potál, 2007. ISBN 978-807-3672-737.
HRABAL, Vladimír. Sociální psychologie pro učitele: vybraná témata. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-706-6553-X.
HRDLIČKA, Michal a Vladimír KOMÁREK (eds.). Dětský autismus: přehled současných poznatků. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0686-6.
LAŠEK, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 978-80-7041-699-2.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-091-7.
Předběžná náplň práce
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je založena na studiu, analýze a komparaci odborné literatury a má dvě kapitoly. První kapitola se zabývá klimatem ve školních třídách. Druhá z kapitol vymezuje pojmy žák se speciálními vzdělávacími potřebami, kombinovaná postižení a autismus.
Praktická část se zaměřuje na výzkumné šetření v reálném školním prostředí, včetně interpretace a vyhodnocení získaných dat. Snahou je získat odpovědi na otázky, týkající se toho, jak třída vnímá přítomnost svého integrovaného spolužáka s autismem.
Metodologicky je práce řešena metodou analyticko-syntetickou, analýzou odborné literatury, sociometrickým dotazníkem, studiem interních materiálů školy a pozorováním.
V příloze se nachází formulář sociometrického dotazníku pro jednotlivé třídy.
Práce končí závěrečným shrnutím.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis is divided into theoretical and practical part.
The theoretical part is based on the study, analysis and comparison of scientific literature and has two chapters. The first chapter deals with the climate in the classroom. The second then defines the concepts of pupils with special educational needs, combined disability and autism.
The practical part focuses on research in a real school environment, including interpretation and evaluation of the data obtained. The aim is to get answers to questions regarding how class perceives the presence of its integrated classmate with autism.
Methodological work is solved by analytic-synthetic method, analysis of scientific literature, sociometric questionnaire, study of internal school materials and observation.
The sociometric questionnaires from each class obtained during the study are in the attachment.
This thesis concludes with a final summary.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK