La problématique de la resyllabation en français parlé : théorie et application pédagogique
Název práce v jazyce práce (francouzština): | La problématique de la resyllabation en français parlé : théorie et application pédagogique |
---|---|
Název práce v češtině: | Problematika přeslabikování v mluvené francouzštině: teorie a pedagogická aplikace |
Název v anglickém jazyce: | The Issue of the Resyllabification in Spoken French: Theory and Pedagogical Application |
Klíčová slova: | phonétique|resyllabation|prononciation|liaison|enchaînement consonantique|e-caduc |
Klíčová slova anglicky: | phonetics|resyllabification|pronunciation|liaison|enchaînement consonantique|mute-e |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | francouzština |
Ústav: | Ústav románských studií (21-URS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Sylva Nováková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.06.2016 |
Datum zadání: | 14.06.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 20.06.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Olga Nádvorníková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato bakalářská práce ve své první části popisuje fenomén „přeslabikování“ ve francouzštině, které je důsledkem realizace vázání, konsonantického navazování a odpadnutím tzv. e-caduc v proudu řeči. Těžištěm práce je část praktická, v níž bude provedena analýza výsledků průzkumu dovedností mluvené a čtené produkce ve vybrané skupině českých studentů v porovnání se skupinou rodilých mluvčí. Součástí pedagogické aplikace bude náhled do učebnic francouzštiny se zaměřením na sledovaný jev. |
Seznam odborné literatury |
Dohalská, M., Schulzová, O., 2003, Fonetika francouzštiny, Praha, Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum. Encrevé, P., 1988, La liaison avec et sans enchaînement (phonologie tridimensionnelle et usage du français), Paris, Éd. du Seuil. Fenclová, M., 2003, Fonetika francouzštiny jako lingvodidaktický problém, Univerzita Karlova v Praze, Ped. fakulta. Gaskell,M.G., Spinelli, E., Meunier,F., 2002, Perception of resyllabification in French, Memory & Cognition, 30 (5), 798-810, University of York. Nováková, S., 2011, La production et la perception du schwa (E caduc) en français et en tchèque. Étude comparée et applications pédagogiques. Thèse de doctorat, Université Charles de Prague, Université Paris 7. (nepublikováno) Léon, P., 2000, Phonétisme et prononciation du français, Paris, Nathan/HER, 4e éd., 1ère éd. 1992. Spinelli, E., Gaskell, G., Meunier, F., 2000, Traitement du langage parlé : resyllabation, liaision et enchaînement. XXIIIèmes Journées d'étude sur la Parole, Aussois. p. 193-195 Wioland, F., 1985, Les structures syllabiques du français, Genève-Paris, Slatkine-Champion. |