Techniky posilování tolerance vůči odlišnostem u dětí
Název práce v češtině: | Techniky posilování tolerance vůči odlišnostem u dětí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Techniques for promoting childrenn's tolerence of differences |
Klíčová slova: | Tolerance, odlišnost, zážitková pedagogika, primární prevence, šikana |
Klíčová slova anglicky: | Tolerance, differences, experiential education, primary prevention, bullying |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | doc. Pavlína Janošová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.05.2016 |
Datum zadání: | 16.05.2016 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.05.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 26.06.2017 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.06.2017 |
Oponenti: | prof. PhDr. RNDr. Marie Vágnerová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Studium metodik pro podporu tolerance, volba metod a technik pro pedagogický experiment; studium odborné literatury (Proquest, Google schoolar, rešerše v Komenského ped. knihovně). Provedení experimentu, sběr dat před a po; vyhodnocení výsledků a zpracování praktické části. |
Seznam odborné literatury |
CALOŇOVÁ, Darina. Možnosti zážitkové pedagogiky v primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže. In: Tělesná kultura, 2014, roč. 37, č. 1, s. 23 – 35.
ČÍŽKOVÁ, Jitka., BINAROVÁ, Ivana., HOLÁSKOVÁ, Kamila., PETROVÁ, Alena., PLEVOVÁ, Irena., PUGNEROVÁ, Michaela. Přehled Vývojové Psychologie. Olomouc: Ostravská univerzita, 2005. BINAROVÁ, Ivana. Období dospívání. In: ČÍŽKOVÁ, Jitka., BINAROVÁ, Ivana., HOLÁSKOVÁ, Kamila., PETROVÁ, Alena., PLEVOVÁ, Irena., PUGNEROVÁ, Michaela. Přehled Vývojové Psychologie. Olomouc: Ostravská univerzita, 2005. FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. FRAŇKOVÁ, Radka. Šikanování na 2. Stupni ZŠ a v nižších třídách víceletých gymnázií a možnosti prevence: diplomová práce. Praha: Karlova Univerzita, Filosofická fakulta, 2007. HRABAL, Vladimír. Sociální psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. JANATA, Jaromír. Agrese tolerance a intolerance. Praha: Grada, 1999. JANOŠOVÁ, Pavlína., KOLLEROVÁ, Lenka., ZÁBRODSKÁ, Kateřina. Školní šikana v současnosti – její definice a operacionalizace. In: Československá psychologie, 2014, roč. 58, č. 5, s. 368 – 377. JANOŠOVÁ, Pavlína. Šikana a školní třída na začátku dospívání. In: JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. JANOŠOVÁ, Pavlína. Šikana a krutost v psychodynamické perspektivě. In: JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. KOLLEROVÁ, Lenka. Skupina a šikana. In: JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. KOLLEROVÁ, Lenka. Morální vyvazování a šikana. In: JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. LaFONTANA, Kathrin, M., CILLESSEN, Antonius H. N.: Children’s perceptions of popular and unpopular peers: A multi-method assessment. In: Developmental Psychology, 2002, vol. 38, no. 5, p. 635–647. PURNAMANINGISH, Esti Hayu. Personality and emotion regulation strategy. In: International Jurnal of Psychological Research, 2017, vol. 10, no. 1, p. 53 – 60. ŘÍČAN, Pavel., JANOŠOVÁ, Pavlína. Jak na šikanu. Praha: Grada, 2010. SOKOL, Jan. Malá filosofie člověka. Praha: Vyšehrad, 2001. ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. VALENTA, Josef. Učit se být. Praha: Agentura STROM, 2003. ZÁBRODSKÁ, Kateřina. Sociokulturní přístup ke školní šikaně. In: JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. S. 49. PRÁZDNINOVÁ ŠKOLA LIPNICE: Škola zážitkem [online]. 2013, [citováno 2. 6. 2013]. Dostupné na:http://pslold.psl.cz/projekt-klicovy-rok/tymoveprojekty/docs/handouty_2013_final.pdf. Pohybové hry zaměřené proti agresivitě žáků 3 [online]. 2015, [citováno 1. 6. 2015]. Dostupné na:https://www.zkola.cz/zdz/temata/zdravypohyb/zdravypohyb_materialy/Documents/M%20-%20Pohybové%20hry%20zaměřené%20proti%20agresivitě%20žáků%203%20-%20doc.%20Mazal.pdf KREJSOVÁ, Hanka. REJŠKOVÁ, Tereza. Interkulturní seminář [online]. 2012, [citováno 8. 10. 2015]. Dostupné na:http://stereotypek.mkc.cz/ckfinder/userfiles/files/IKS_final.pdf |