Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Techniky posilování tolerance vůči odlišnostem u dětí
Název práce v češtině: Techniky posilování tolerance vůči odlišnostem u dětí
Název v anglickém jazyce: Techniques for promoting childrenn's tolerence of differences
Klíčová slova: Tolerance, odlišnost, zážitková pedagogika, primární prevence, šikana
Klíčová slova anglicky: Tolerance, differences, experiential education, primary prevention, bullying
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: doc. Pavlína Janošová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.05.2016
Datum zadání: 16.05.2016
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.05.2016
Datum a čas obhajoby: 26.06.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2017
Oponenti: prof. PhDr. RNDr. Marie Vágnerová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studium metodik pro podporu tolerance, volba metod a technik pro pedagogický experiment; studium odborné literatury (Proquest, Google schoolar, rešerše v Komenského ped. knihovně). Provedení experimentu, sběr dat před a po; vyhodnocení výsledků a zpracování praktické části.
Seznam odborné literatury
CALOŇOVÁ, Darina. Možnosti zážitkové pedagogiky v primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže. In: Tělesná kultura, 2014, roč. 37, č. 1, s. 23 – 35.
ČÍŽKOVÁ, Jitka., BINAROVÁ, Ivana., HOLÁSKOVÁ, Kamila., PETROVÁ, Alena., PLEVOVÁ, Irena., PUGNEROVÁ, Michaela. Přehled Vývojové Psychologie. Olomouc: Ostravská univerzita, 2005.
BINAROVÁ, Ivana. Období dospívání. In: ČÍŽKOVÁ, Jitka., BINAROVÁ, Ivana., HOLÁSKOVÁ, Kamila., PETROVÁ, Alena., PLEVOVÁ, Irena., PUGNEROVÁ, Michaela. Přehled Vývojové Psychologie. Olomouc: Ostravská univerzita, 2005.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003.
FRAŇKOVÁ, Radka. Šikanování na 2. Stupni ZŠ a v nižších třídách víceletých gymnázií a možnosti prevence: diplomová práce. Praha: Karlova Univerzita, Filosofická fakulta, 2007.
HRABAL, Vladimír. Sociální psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2002.
JANATA, Jaromír. Agrese tolerance a intolerance. Praha: Grada, 1999.
JANOŠOVÁ, Pavlína., KOLLEROVÁ, Lenka., ZÁBRODSKÁ, Kateřina. Školní šikana v současnosti – její definice a operacionalizace. In: Československá psychologie, 2014, roč. 58, č. 5, s. 368 – 377.
JANOŠOVÁ, Pavlína. Šikana a školní třída na začátku dospívání. In: JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016.
JANOŠOVÁ, Pavlína. Šikana a krutost v psychodynamické perspektivě. In: JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016.
JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016.
KOLLEROVÁ, Lenka. Skupina a šikana. In: JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016.
KOLLEROVÁ, Lenka. Morální vyvazování a šikana. In: JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2014.
LaFONTANA, Kathrin, M., CILLESSEN, Antonius H. N.: Children’s perceptions of popular and unpopular peers: A multi-method assessment. In: Developmental Psychology, 2002, vol. 38, no. 5, p. 635–647.
PURNAMANINGISH, Esti Hayu. Personality and emotion regulation strategy. In: International Jurnal of Psychological Research, 2017, vol. 10, no. 1, p. 53 – 60.
ŘÍČAN, Pavel., JANOŠOVÁ, Pavlína. Jak na šikanu. Praha: Grada, 2010.
SOKOL, Jan. Malá filosofie člověka. Praha: Vyšehrad, 2001.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012.
VALENTA, Josef. Učit se být. Praha: Agentura STROM, 2003.
ZÁBRODSKÁ, Kateřina. Sociokulturní přístup ke školní šikaně. In: JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ L., ZÁBRODSKÁ K., KRESSA J., DĚDOVÁ M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. S. 49.
PRÁZDNINOVÁ ŠKOLA LIPNICE: Škola zážitkem [online]. 2013, [citováno 2. 6. 2013]. Dostupné na:http://pslold.psl.cz/projekt-klicovy-rok/tymoveprojekty/docs/handouty_2013_final.pdf.
Pohybové hry zaměřené proti agresivitě žáků 3 [online]. 2015, [citováno 1. 6. 2015]. Dostupné na:https://www.zkola.cz/zdz/temata/zdravypohyb/zdravypohyb_materialy/Documents/M%20-%20Pohybové%20hry%20zaměřené%20proti%20agresivitě%20žáků%203%20-%20doc.%20Mazal.pdf
KREJSOVÁ, Hanka. REJŠKOVÁ, Tereza. Interkulturní seminář [online]. 2012, [citováno 8. 10. 2015]. Dostupné na:http://stereotypek.mkc.cz/ckfinder/userfiles/files/IKS_final.pdf
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK