Flourishing v kontextu stylů rodičovské výchovy
Název práce v češtině: | Flourishing v kontextu stylů rodičovské výchovy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Flourishing in the context of parenting styles |
Klíčová slova: | optimální prospívání|osobní pohoda|silné stránky charakteru|styl rodičovské výchovy|výchovné působení rodičů |
Klíčová slova anglicky: | flourishing|optimal functioning|well being|character strenghts|parenting style|parenting practices |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.05.2016 |
Datum zadání: | 05.05.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.05.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Tomáš Komárek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zmapování konceptu flourishing jako jednoho z modelů osobní pohody a to především v kontextu rodičovských stylů výchovy. Práce se zaměří na jednotlivé komponenty výchovných stylů, jakožto i dílčí podsložky těchto komponent, a jejich působení na rozvoj a optimální prospívání jedince v jeho biopsychosociální rovině. V práci budou krátce zmíněny východiska obou konceptů a jejich možné teoretické i praktické propojení. Empirická část se bude věnovat možnostem měření těchto dvou konceptů, flourishingu a stylů rodičovské výchovy. Cílem empirické části bude nabídnout možnou perspektivu hodnocení stylů výchovy na základě následného prospívání jedince a nastínit vhodné metody k jejich zjišťování. |
Seznam odborné literatury |
Bornstein M. H., Davidson L., Keyes C. L. M., Moore K. A., & The Center for Child Well-Being (Eds.). (2003).Well-being: Positive development across the life course. Mahwah: Erlbaum. Čáp, J. (1996). Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV. Darling, N., & Steinberg, L. (1993). Parenting style as context: An integrative model. Psychological bulletin, 113(3), 487-496. Gillernová, I. (2011). Změny rodičovských stylů výchovy v české rodině. In I. Gillernová, V. Kebza & M. Rymeš. Psychologické aspekty změn v české společnosti: člověk na přelomu tisíciletí. Praha: Grada. Gleason, T., & Narvaez, D. (2014). Child environments and flourishing. In D. Narvaez, K. Valentino, A., Fuentes, J., McKenna, & P. Gray, (Eds.), Ancestral Landscapes in Human Evolution: Culture, Childrearing and Social Wellbeing. New York: Oxford University Press. Narvaez, D. (2008). Human flourishing and moral development: Cognitive science and neurobiological perspectives on virtue development. In L. Nucci & D. Narvaez (Eds.), Handbook of Moral and Character Education. Mahwah, NJ: Erlbaum. Hoghughi, M. S., & Long, N. (Eds.). (2004). Handbook of parenting: theory and research for practice. London: Sage. Keyes, C. L. M., & Haidt, J. (Eds.) (2003). Flourishing: Positive psychology and the life well lived. Washington DC: American Psychological Association. Seligman, M. E. (2012). Flourish: A visionary new understanding of happiness and wellbeing. New York: Simon and Schuster. |