Konkurence a její formy na trhu v ČR
Název práce v češtině: | Konkurence a její formy na trhu v ČR |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Competition and its forms at the market in the Czech republic |
Klíčová slova: | konkurence,trh,ČR |
Klíčová slova anglicky: | competition, market, Czech republic |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Milena Tichá, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 03.05.2016 |
Datum zadání: | 09.05.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2017 08:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R207C, 207C, KOVF, místnost pro obhajoby |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2017 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Věra Jirásková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce by měla obecně vymezit podstatu a základní formy konkurence na trhu. Rozebrat konkrétní projevy konkurence na trhu v České republice. Podrobněji by se měla zaměřit na rozbor a zhodnocení jednotlivých forem konkurence ve vybraných nákupních centrech v ČR. |
Seznam odborné literatury |
SAMUELSON, Paul; NORDHAUS, William. Ekonomie. Praha: Svoboda, 1991.
VLČEK, Josef a kol. Ekonomie a ekonomika. Praha: ASPI, 2003. HOLMAN, Robert. Ekonomie. Praha: C.H. Beck, 1999. FUCHS, Kamil. TULEJA, Pavel. Základy ekonomie. Ekopres, 2003 |
Předběžná náplň práce |
1. Obecná část- uvedení do problematiky konkurence na trhu
1.1. Vymezení pojmu konkurence 1.2. Význam (úloha) konkurence na trhu 1.3. Typy konkurence 1.3.1. Dokonalá 1.3.2. Nedokonalá 1.3.3. Cenová a necenová 1.3.4. Nekalá soutěž 2. Praktická část- projevy konkurence v nákupních centrech v ČR 2.1. Specifikace pojmu nákupní centrum, konkrétní zaměření 2.2. Působení prodejců na nakupující 2.3. Způsoby zvyšování prodejů a jejich specifikace 2.4. Ovlivnitelnost a reakce zákazníků- výzkum opřený o dotazníkové šetření |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
1. Theoretical part- introduction of a market competition
1.1. Explanation of a market competition 1.2. Importance of a market competition 1.3. Types of a market competition 1.3.1. Perfect competition 1.3.2. Imperfect competition 1.3.3. Price competition and non-price competition 1.3.4. Unfair competition 2. Practical part- demonstration of a competition in shopping malls in CZ 2.1. Explanation of a shopping mall concept 2.2. Influence of a competition on customers 2.3. Types of sales increase 2.4. Impressionability and reaction of customers (survey research) |