Colour reproduction accuracy of stochastic spectral sampling: an experimental evaluation.
Název práce v češtině: | Přesnost reprodukce barvy stochastického spektrálního vzorkování: experimentální vyhodnocení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Colour reproduction accuracy of stochastic spectral sampling: an experimental evaluation. |
Klíčová slova: | fyzikalní synteza obrazu, věda barev |
Klíčová slova anglicky: | physically based image synthesis, colour science |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | prof. Dr. techn. Alexander Wilkie |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 27.04.2016 |
Datum zadání: | 27.04.2016 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.04.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 16.06.2016 11:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.05.2016 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 13.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.06.2016 |
Oponenti: | doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
We investigate the colorimetric accuracy of stochastic sampling in the wavelength domain for realistic rendering purposes. In particular, we consider the impact of three specific design choices in a rendering system on the accuracy of the overall result: how exactly spectral samples are splatted into the final result spectrum, how many spectral channels one uses in the result images, and the impact of Hero Wavelength Spectral Sampling (HWSS) compared to the standard monochrome technique. We provide experimental results, comparisons and evaluation of sampling high-resolution spectra that originate from measurements of real paint samples found in colour atlases, and normed light sources defined by the CIE. The latter include both smooth and spiky spectra, so the used combination of reflectances and light spectra provides a representative body of input values that allows to draw conclusions that are relevant for practical rendering work.
Zkoumáme kolorimetrickou přesnost stochastického vzorkování v doméně vlnové délky pro účely realistického renderování. Zaměříme se hlavně na dopad třech specifických návrhových rozhodnutí na konečný výsledek: jak jsou jednotlivé spektrální vzorky zahrnuté do výsledného obrazu, kolik spektrálních rozpětí bylo použito, a dopad Hero Wavelength Spectral Sampling (HWSS) v porovnání se standardní monochromatickou metodou. Poskytneme experimentální výsledky, porovnání a vyhodnocení vzorkování spektra s vysokým rozlišením, získaného jak měřením reálných barevných vzorků nalezených v atlasech barev tak normovaných zdrojů světla definovaných CIE. Spektra světelných zdrojů obsahují jak hladké spektra tak spektra obsahující špičky. Tato kombinace odrazivých a světelných spekter představuje reprezentativní množinu vstupních údajů které nám umožní vyvodit závěry významné pro praktické aplikace renderování. |
Seznam odborné literatury |
Kate Devlin, Alan Chalmers, Alexander Wilkie and Werner Purgathofer
Tone Reproduction and Physically Based Spectral Rendering State of the Art Report, Eurographics 2002, Saarbrücken, Germany Alexander Wilkie, Sehera Nawaz, Marc Droske, Andrea Weidlich, Johannes Hanika Hero Wavelength Spectral Sampling Eurographics Symposium on Rendering 2014, Lyon, France, June 2014 |