Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
A Reflection of the Teacher's Responsibility for Democracy, From the Perspective of John Dewey
Název práce v češtině: Rexlexe učitelovy odpovědnosti za demokracii z pohledu Johna Dewey
Název v anglickém jazyce: A Reflection of the Teacher's Responsibility for Democracy, From the Perspective of John Dewey
Klíčová slova: Dewey, vzdělávání, učitel, zkušenost, realita, škola
Klíčová slova anglicky: Dewey, education, teacher, experience, reality, school
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: HTF - Katedra filozofie (28-05)
Vedoucí / školitel: Gerald Robert Ostdiek, BA, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.04.2016
Datum zadání: 13.04.2016
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.04.2016
Datum a čas obhajoby: 26.09.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.06.2017
Datum proběhlé obhajoby: 26.09.2017
Oponenti: prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Hlavním tématem této práce je odpovědnost učitele za demokracii podle Johna Dewyho.
Tato práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá myšlenkami Johna Deweyho a jejich možných zdrojích. Deweyho myšlenky spojené se vzděláním jsou společnost, demokracie a tak dále. Také vysvětluje Deweyho názory na realitu, Darwina a zkušenost.
Druhá část je praktická. Ve výzkumu byly porovnány názory českých učitelů s názory Deweyho. Rozeznává se zde, zda jsou tyto názory kompatibilní s názory Johna Deweyho.
Seznam odborné literatury
References
BRINKMANN, Svend. Interview. In: Encyclopedia of Clinical Psychology. New York: Springer New York, 2014.
CONNAWAY L. S. and POWELL R. R. Basic research methods of librarians. 5ht ed. Santa Barbara California: Libraries Unlimited, an imprint of ABC-CLIO, 2010.
DEWEY, John. Art as experience. New York: Penguin Putnam, 1980.
DEWEY, John. How we think. Boston, New York, Chicago: D.C.HEATH & CO., PUBLISHERS, 1910.
DEWEY, John. The Ethics of Democracy. In: BOYDSTON, Joann. The Early Works, 1882-1898, 5. Carbondale: Southern Illinois University Press, 1975.
DEWEY, John. The School and Society. Chicago: The University of Chicago press, 1915.
DYKHUIZEN, George. John Dewey: The Vermont Years. In: Journal of the History of Ideas. University of Pennsylvania Press, 1959, 20(4).
FITCH E. Robert. Review: George Dykhuizen's "The Life and Mind of John Dewey”. In: The Journal of Religion. University of Chicago Press. 55(2), 1975.
MINTZ, Avi I. Dewey on Educational Aims. In:Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory. Singapore: Springer Singapore, 2016.
OHGIRI M. YAMADA K. and YUMINAGA H. KIDA N. HAMADA H. Comparison of Gait Analysis by the Way of Semi-structured Interviews. In: Digital Human Modeling.Application in Health, Safety, Ergonomics and Risk Management. DHM: Lecture Notes in Computer Science, 2014.
PATTON, M.Qualitative evaluation and research methods. Beverly Hills, CA: Sage, 1990.
SINGULE, František (ed.). Americká pragmatická pedagogika: John Dewey a jeho následovníci. (American pragmatic pegagogy: John Dewey and his followers). 1st ed. Prague: Státní pedagogické nakladatelství, 1990.
SOMR Miroslav, HRUŠKOVÁ Lenka. Herbart’s Philosophy of Pedagogy and Educational Teaching (Herbartowska filozofia pedagogiki i kształcenia). Studia Edukacyjne nr 33, Poznań: Adam Mickiewicz University Press, 2014.
WEBER, Eric Thomas. James, Dewey, and democracy; William James Studies; Dec 2009,
Encyclopedias
HICKMAN, A. Larry. Dewey, John (1859-1952). In: Philosophy of education: an encyclopedia. New York: Garland Pub., c1996.
Sources
BERTRAM, Christopher. Jean Jacques Rousseau, In: The Stanford Encyclopedia of Philosophy [online]. The Stanford Encyclopedia of Philosophy, 2005. [cit. 2017-02-26] Available at: https://plato.stanford.edu/archives/spr2014/entries/dewey-political/.
Databaze knih[online]. Daniel Fiala. [cit. 2017-02-05]. Available at: http://www.databazeknih.cz/zivotopis/frantisek-singule-60502.
DEWEY, John. Creative Democracy - The Task Before Us [online]. Available at: http://pages.uoregon.edu/koopman/courses_readings/dewey/dewey_creative_democracy.pdf.DEWEY, John. My pedagogic creed. In: The School Journal [online]. 1897,54(1). [cit. 2017-03-20]. Available at: http://dewey.pragmatism.org/creed.htm.
DEWEY, John. Democracy and Education [online]. New York: The Macmillan Company, 1916. [cit. 2017-05-25]. Available at: https://en.wikisource.org/wiki/ Democracy_and_Education/Chapter_I#Summary
FESTENSTEIN, Matthew. ZALTA, Edward N. (ed.). "Dewey's Political Philosophy", In: The Stanford Encyclopedia of Philosophy [online]. The Standforf Encyclopedia of Philosophy, 2005. [cit. 2017-05-26]. Available at: https://plato.stanford.edu/archives/spr2014/ entries/dewey-political/.
HAROLD B. Dunkel. Herbartisnism Comes to America: Part I. In: History of Education Quartetly. 9(2). pp. 202. [cit. 2017-03-21]. Avalible at: http://www.jstor.org/ stable/367318.
Johann Friedrich Herbart. In: Encyclopaedia britannica [online]. Chicago: Encyclopaedia Britannica, 1994. last modified on 28.6.2014[cit. 2017-02-15]. Available at: https://www.britannica.com/biography/Johann-Friedrich-Herbart.
MADIGAN, J. Timothy. Dewey and Darwin. In: Philosophy Now: A magazine of ideas[online]. 2009, 26(1), 2. [cit. 2017-05-17]. Available at: https://philosophynow.org/ issues/71/Dewey_and_Darwin.
OSTDIEK, Gerald. Cast in Plastic: Semiotic Plasticity and the Pragmatic Reading of Darwin [online]. Springer Science+Business Media B.V. 2010 [cit. 2017-05-20]. Available at: http://www.academia.edu/555821/ Cast_in_Plastic_Semiotic_Plasticity_and_the_Pragmatic_Reading_of_Darwin.
Statistické ročenky školství výkonové ukazatele [online]. The Ministry of education, youth and sports. [cit. 2017-06-01]. Available at: http://toiler.uiv.cz/rocenka/rocenka.asp.
Teachers, total and as % of female and male teachers: by type and kind of school. In: The Czech statistical office [online]. The Czech statistical office, 2016. [cit. 2017-05-01]. Available at: https://www.czso.cz/documents/10180/32853391/300002163302.pdf/ 73e642d8-4f0d-47f9-8074-39e81a097d15?version=1.2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK