Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rodičovské postoje k výchově dětí s poruchou autistického spektra
Název práce v češtině: Rodičovské postoje k výchově dětí s poruchou autistického spektra
Název v anglickém jazyce: Parental attitudes towards the education of children with autism spectrum disorder
Klíčová slova: Porucha autistického spektra, rodiče, děti s PAS, výchova, diagnóza, rodina, odborná pomoc
Klíčová slova anglicky: Autism Spectrum Disorder, Parents, Childres with autism spectrum disorder, Education, Diagnosis, Family, Support
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.04.2016
Datum zadání: 09.04.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.11.2016
Datum a čas obhajoby: 22.05.2017 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jana Burianová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
ANOTACE
Diplomová práce se snaží poskytnout ucelený přehled informací o postojích rodičů k výchově dětí s poruchou autistického spektra. Cílem diplomové práce je zjistit, jak se rodiče vyrovnávají s diagnózou autismu u jejich dětí, jak přijali tuto diagnózu a vychovávají své děti. Teoretická část vychází z odborné literatury, kde jsou vymezeny základní informace o poruše autistického spektra, dělení autismu, příčinách a symptomech autismu a v neposlední řadě informace o rodičích s postiženým dítětem. V empirické části je použit kvalitativní výzkum směřující k postojům rodičů dětí s poruchou autistického spektra. Výzkum poukazuje na přijetí a vyrovnávaní se s diagnózou autismu, na změny výchovy k postiženým dětem. Na základě teoretických poznatků, vlastních zkušeností a výzkumných otázek je vypracována empirická část. Diplomová práce se snaží komplexní a aktuální přehled o postojích rodičů k výchově dětí s poruchou autistického spektra.
Seznam odborné literatury
GILLBERG, Christopher a Theo PEETERS. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 3. Přeložil: Miroslava JELÍNKOVÁ. Praha: Portál, 2008. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-498-4
HRDLIČKA, Michal (ed.). Dětský autismus: přehled současných poznatků. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-813-9
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují: Eseje z dětské psychologie. Praha: Portál, 1994. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-006-5
MATĚJČEK, Zdeněk. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992. Psychologická literatura. ISBN 80-04-25236-2
RICHMAN, Shira. Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-102-6
SCHOPLER, Eric a Gary B. MESIBOV. Autistické chování. Praha: Portál, 1997. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-133-9
SCHOPLER, Eric, Robert Jay REICHLER a Margaret LANSING. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami: příručka pro učitele i rodiče. Vyd. 2. Přeložil: Miroslava JELÍNKOVÁ, přeložil: Věra POKORNÁ. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-898-2
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-091-7
VÁGNEROVÁ, Marie. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5
VOCILKA, Miroslav. Autismus a možnosti výchovné praxe: [pro učitele speciálních škol a vychovatele ústavů sociální péče pro mentálně postiženou mládež]. Praha: Septima, 1995. ISBN 80-85801-58-2
VOCILKA, Miroslav. Autismus: [metodická příručka pro učitele speciálních škol a vychovatele ústavů sociální péče pro mentálně postiženou mládež]. Praha: Tech-market, 1996. ISBN 80-902134-3-X
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK