Tackling Primary Music School Students´Practicing Issues Using Contemporary Piano Teaching Methods
Název práce v češtině:
Překonávání potíží u žáků základních uměleckých škol studujících hru na klavír za použití moderních výukových metod
Název v anglickém jazyce:
Tackling Primary Music School Students´Practicing Issues Using Contemporary Piano Teaching Methods
Klíčová slova:
klavírní školy, klavírní metodologie, metody a strategie cvičení na klavír, technické potíže při cvičení, hudební interpretace, analýza klavírních skladeb
Klíčová slova anglicky:
piano methods, teaching methodology, piano practicing issues, technical difficulties, musical interpretation, analysis of piano works, practicing strategies
skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
22.03.2016
Datum zadání:
22.03.2016
Datum a čas obhajoby:
14.09.2017 14:00
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:
12.07.2017
Datum proběhlé obhajoby:
14.09.2017
Předmět:
Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti:
doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá obecnými problémy ve cvičení na základní úrovni výuky klavíru. Hlavním cílem studie je prozkoumat obtíže, které omezují pokroky žáků, a předložit vhodné a žákům přiměřené přístupy ke cvičení, které zlepšují jejich hudební schopnosti. Problémy ve cvičení byly zařazeny do třech kategorií: technické, interpretativní a obecné, a byly analyzovány z fyzického, psychologického, a vzdělávacího hlediska. Práce se navíc zabýva současnými metodami výuky na klavír, které pochází z celého světa . Účinné přístupy, vhodné strategie a praktické návrhy jsou uvedeny ve studii, jak pro učitele, tak pro studující. Čínští učitelé klavíru mohou tuto studii využít k obohacení svých výukových metod, s cílem zlepšování kvality výuky klavíru.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Presented master thesis tackles common piano practicing issues among students at the first stage of piano learning. The main purpose of the study is to investigate the difficulties that block students’ progress, and analyze proper approaches that improve students’ musical capabilities. The practicing issues are scientifically categorized into three categories: technical, interpretative and general practicing and performing issues, and are further analyzed from physical, psychological, and most importantly, educational perspective. In addition, contemporary piano teaching methods from various countries are explored and various methodologies and teaching philosophies are investigated and presented. Effective approaches, suitable strategies and practicing suggestions are provided in the study for both teachers and learners. Chinese piano educators can use this study to enrich their teaching methodologies and to develop new piano teaching methods.