Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Neverbální komunikace v televizních pořadech pro děti a mládež
Název práce v češtině: Neverbální komunikace v televizních pořadech pro děti a mládež
Název v anglickém jazyce: Nonverbal Communication in TV Broadcasting for Children and Young People
Klíčová slova: neverbální komunikace; televizní pořady; děti a mládež
Klíčová slova anglicky: nonverbal communication; TV broadcasting; children and young people
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.03.2016
Datum zadání: 10.05.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.05.2016
Datum a čas obhajoby: 06.02.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.01.2017
Datum proběhlé obhajoby: 06.02.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Eva Lehečková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na vybrané typy neverbální komunikace (především gesta, ale i mimiku, popř. prostředky další) v českých televizních pořadech určených dětem různého věku. U zvolených prostředků bude sledovat jejich formy a funkce a také specifika související s tím, že jde o televizní pořady, které jsou určeny divákům různého věku.
Postup práce:
1. Prostudovat relevantní odbornou literaturu, zejména o televizních pořadech pro děti, psychickém vývoji dětí daného věku, vztahu dětí a televize, neverbální komunikaci a jejím výzkumu a komunikaci orientované na dítě.
2. Vybrat vhodný soubor pořadů k analýze, zaměřit se především na původní české pořady. Z vybraných pořadů zvolit vhodné a srovnatelné vzorky k analýze.
3. Vybraný materiál přepsat (zvolit vhodný způsob přepisu) a nahrávky a přepisy dále analyzovat. Při analýze se zaměřit na to, jaké neverbální komunikační prostředky se v shromážděném materiálu vyskytují, jaká je jejich podoba a jakou mají funkci. Pokusit se postihnout rozdíly mezi pořady určenými divákům různého věku.
4. Vyvodit závěry
Seznam odborné literatury
Základní literatura
BUERMANN, U. (2009): Jak (pře)žít s médii: příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky. Hranice: Fabula.
BYTEŠNÍKOVÁ, I. (2012): Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada Publishing.
DOHERTY-SNEDDON, G. (2005): Neverbální komunikace dětí. Praha: Portál.
KUTÁLKOVÁ, D. (2010): Vývoj dětské řeči krok za krokem. Praha: Grada Publishing. (nebo jiný přehled vývoje osvojování jazyka dítětem)
KŘIVOHLAVÝ, J. (1988): Neverbální komunikace: řeč pohledů, úsměvů a gest. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
KŘIVOHLAVÝ, J. (1988): Jak si navzájem lépe porozumíme: kapitoly z psychologie sociální komunikace. 1. vyd. Praha: Svoboda.
McNEILL, D. (1992): Hand and Mind. What Gestures Reveal about Thought. Chicago – London: The University of Chicago Press.
SABOL, J. (ed.) (1997): Štylistika neverbálnej komunikácie. Bratislava: PF UK. (vybrané části)
SLANČOVÁ, D. (1999): Reč autority a lásky. Reč učiteľky materskej školy orientovaná na dieťa – opis registra. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity. (relevantní části)
SMRČKOVÁ, H. M. (2012): Analýza televizního pořadu pro děti Kouzelná školka. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd.
THOROVÁ, K. (2015): Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál.
VÁGNEROVÁ, M. (2000): Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál.
ZÁRUBOVÁ-PFEFFERMANNOVÁ, N. (2008): Gesta a mimika. Praha: AMU.
Relevantní časopisecké a sborníkové články, diplomové, bakalářské a další kvalifikační práce, hesla v lingvistických encyklopediích a další zdroje (např. webové stránky ČT aj.).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK