Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problematika použití neurčitých zájmen z lingvodidaktického hlediska
Název práce v češtině: Problematika použití neurčitých zájmen z lingvodidaktického hlediska
Název v anglickém jazyce: Issues of indefinite pronouns usage from the linguodidactic point of view
Klíčová slova: neurčitá zájmena, ruský jazyk, lingvodidaktika, kategorie neurčitosti, procvičování neurčitých zájmen, osvojování gramatiky cizího jazyka
Klíčová slova anglicky: indefinite pronouns, Russian language, language teaching metodology, cathegory of indefiniteness, grammar acquisition of a foreign language,practising of indefinite pronouns
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Zuzana Liptáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 17.03.2016
Datum zadání: 17.03.2016
Datum a čas obhajoby: 15.09.2017 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R010A, 010A, přízemí, u vrátnice
Datum odevzdání elektronické podoby:13.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Samostatné zpracování práce.
2. Tvůrčí přístup při práci s odbornou literaturou při zachování zásad.
2. Pravidelné konzultace s vedoucí práce a průběžné předkládání zpracovávaných úseků.
4. Dodržení všech formálních náležitostí požadovaných u diplomové práce. Dodržování citačních pravidel.

Zpracování DP bude vycházet ze studia odborné literatury se zaměřením na zkoumanou problematiku. Součástí praktické části bude analýza učebních souborů určených pro výuku RJ na ZŠ a SŠ a následně vytvořený soubor cvičení na neurčitá ruská zájmena.
Seznam odborné literatury
CÍCHA, V. a kol. Metodika ruského jazyka 1. a 2. díl. Praha: SPN, 1982.
DOLEŽALOVÁ, E. Lekcii po morfologii russkogo jazyka. Brno: Ped MU, 2006.
HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.
JELÍNEK, S. a kol. Kapitoly z metodiky vyučování ruštině. 2. vydání. Praha: SPN, 1980.
JELÍNEK, Stanislav. Raduga po-novomu. 1-5. Plzeň: Fraus, 2008
KOPECKIJ, L.V. Morfologija sovremennogo russkogo jazyka. Praha: SPN, 1976.
MISTROVÁ, V.; D. OGANESJANOVÁ aj. TREGUBOVÁ. Cvičebnice ruské gramatiky: 12000 příkladů s řešením na protější straně. Praha: Polyglot, 2004. ISBN 80-86195-29-5.
PURM, R.; JELĺNEK, S.; VESELÝ, J. Didaktika ruského jazyka. Vybrané kapitoly. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003.
ŽAŽA, S. Ruština a čeština v porovnávacím pohledu. Brno: FF MU, 1999.
ŽAŽA, Stanislav a kolektiv. Morfologie ruštiny. Masarykova univerzita. Brno: 1996. ISBN 80-210-1454-7.
АКИШИНА, А.А., КАГАН, О.Е. Учимся учить. Москва: Русский язык, 2010.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá problematikou neurčitých zájmen v ruském jazyce z lingvodidaktického hlediska. Tvoří ji teoretická a praktická část. Teoretická část je věnována obecné charakteristice a klasifikaci tohoto slovního druhu z hlediska lingvistiky, dále pak lingvodidaktickým postupům osvojování gramatických jevů s důrazem na neurčitá zájmena. Praktická část vychází z analýzy a komparace učebnic ruštiny pro české základní a střední školy, jejímž cílem je zjistit a porovnat zastoupení daného učiva a přístup k jeho osvojení. Praktickým výstupem práce budou konkrétní návrhy metodických postupů a cvičení zaměřených na efektivní osvojení zkoumaného učiva.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis is dealing with the problematics of indefinite pronouns in a Russian language from the linguodidactic point of view. It consists of theoretical and practical parts. The theoretical part is dedicated to general characteristics and classification of this part of speech from linguistic point of view. Furthermore, it also reflects linguodidactic procedures in acquiring grammatical phenomenon with the focus on indefinite pronouns. Practical part is based on the analysis and the comparison of Russian course books used at primary schools and high schools in the Czech Republic. The practical part of the thesis also aims to find out and compare the representation of the given schoolwork and the approach to its acquirement. The concrete suggestions of methodological procedures and exercises focused on effective learning of the given topic are meant to be the practical result of this diploma thesis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK