Jak postavit zeď: Formování rétorických dovedností pomocí hereckých cvičení
Název práce v češtině: | Jak postavit zeď: Formování rétorických dovedností pomocí hereckých cvičení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | How to Build a Wall: Forming Rhetorical Skills Through Acting Exercises |
Klíčová slova: | rétorika; řečová kultura; dramatická výchova; herecké cvičení; divising theatre; český jazyk; didaktika |
Klíčová slova anglicky: | rhetoric; rhetorical skills; drama education; acting exercise; divising theatre; Czech language; didactics |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra českého jazyka (41-KCJ) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 15.03.2016 |
Datum zadání: | 15.03.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 24.05.2018 10:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Jana Vlčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V teoretické části studentka shrne dosavadní poznání problematiky dle doporučené odborné literatury, v praktické části pak popíše svůj výzkum rétorické zdatnosti vybraných subjektů přímo v terénu (na hereckém kurzu). |
Seznam odborné literatury |
Romportl, M.: Základy fonetiky.
Palková, Z.: Fonetika a fonologie češtiny. Svobodová, J.: Didaktika českého jazyka s komunikačními prvky. Čechová, M.; Styblík, V.: Čeština a její vyučování. Valenta, J.: Metody a techniky dramatické výchovy. Štemberková, Š.: Metodika mluvní výchovy. Machková, E.: Úvod do studia dramatické výchovy. Machková, E.: Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. ad. |
Předběžná náplň práce |
Práce bude rozdělena do dvou částí.
V teoretické části studentka shrne dosavadní poznání pojednávané problematiky. V praktické části popíše svůj výzkum: budou zkoumány rétorické dovednosti jednoho vybraného subjektu a bude sledován vývoj těchto dovedností v průběhu hereckého kurzu. |