Význam solupráce mateřské školy s rodinou pro rozvoj dítěte
Název práce v češtině: | Význam solupráce mateřské školy s rodinou pro rozvoj dítěte |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The importance of cooperation between kindergarten and family for child's development |
Klíčová slova: | spolupráce, mateřská škola, rodina, dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, učitelka mateřské školy, vzdělávací program, plán spolupráce, formy spolupráce, komunikace |
Klíčová slova anglicky: | Cooperation, kindergarten, family, communication, Step by Step |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.03.2016 |
Datum zadání: | 11.05.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2018 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | Mgr. Klára Vondřičková |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku spolupráce mateřské školy s rodičovskou vřejností. Především se věnujee problematice forem spolupráce, zkoumá význam zapojení rodičů do chodu MŠ směřující k ovlivňvání kvality předškolního vzdělávání, taktéž zjišťuje přínos spolupráce pro rozvoj dítěte předškolního věku. Cílem práce je vyhodnocení efektivnosti jednotlivých forem spolupráce z hlediska rozvoje dítěte a spokojenosti rodičů.
Praktická část bude realizována formou rozhovorů v mateřské škole (ředitelkou, učitelkami i rodiči), které budou doplněny pozorováním. |
Seznam odborné literatury |
FEŘTEK, Tomáš. Rodiče vítáni. Praha: Yinachi, 2012. ISBN 978-80-904-7352-2
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál 2009 HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha : Portál, 2005. CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007. KOČKOVÁ, Marie. Spolupráce školy s rodiči. 1. vyd. Praha: SPN, 1985. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu : metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha : Portál, 2003. MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti. Praha: Avicenum. 1989. KRÁLÍKOVÁ, Marie. Rodina a škola ve výchovné spolupráci. 1. vyd. Praha: SPN, 1985. KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada 20006. KROPÁČKOVÁ, Jana. Fomy spolupráce mateřské školy s rodičovskou veřejností. Poradce ředitely mateřské školy. Praha, 2011. RABUŠICOVÁ, M., ŠEĎOVÁ, K., TRNKOVÁ, K., ČIHÁČEK, V. Škola a/versus rodina. Brno: MU 2004. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VÚP 2004. TŮMOVÁ, Marta. Faktory ovlivňující adaptaci dítěte na zahájení školní docházky. 1991, VALIŠOVÁ, Alena; KASÍKOVÁ, Hana. Pedagogika pro učitele. 2. roz. a akt. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9 VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psycholgie. Praha : Portál 2000. |