Žák s Aspergerovým syndromem v edukačním procesu na 1. stupni základní školy
Název práce v češtině:
Žák s Aspergerovým syndromem v edukačním procesu na 1. stupni základní školy
Název v anglickém jazyce:
Student with Asperger syndrome in the educational process in the first grade of primary school
Klíčová slova:
Autismus, Aspergerův syndrom, možnosti podpory, vzdělávání, sociální dovednosti, osobnost pedagoga, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga
Klíčová slova anglicky:
Autism, Asperger's syndrome, support possibilities, education, social skills, personality of the teacher, individual education plans, teaching assistant
M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:
13.04.2017
Datum proběhlé obhajoby:
29.05.2017
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Předběžná náplň práce
Tato práce se věnuje vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem v prostředí základní školy. Je zaměřena především na přístup k těmto žákům a aspekty, které mohou mít zásadní vliv při jejich vzdělávání i začlenění do třídního kolektivu. V teoretické části práce jsou popsány poruchy autistického spektra, jejich projevy. Popisuje také různé vzdělávací postupy a formy pomoci a podpory. Praktická část práce je tvořena případovou studií konkrétního žáka s Aspergerovým syndromem, kterou doplňují rozhovory s matkou, třídní učitelkou a asistentkou tohoto žáka. V závěrečné části práce jsou rozebrány údaje zjištěné z rozhovorů a na jejich základě je popsáno naplnění stanovených cílů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis look sat the education of students with Asperger syndrome in primary school environment. It focuses mainly on the approaches to these students and aspects that can have a significant impact on thein education and integration in to the class. In the theoretical part, the autistic spektrum disorders and thein manifestations are described. It also describes the variol educational methods and form so assistance and support. The practical part consists of a case study of a particular student with Asperger syndrome, complemented by interview with his mother, the classteacher and assistant of the student. In the final part the data collected from the interviews are analyzed and the fulfilment of the stated goals are described based on these data.