Konstrukce obrazu mužů a žen v lifestylových magazínech na internetu
Název práce v češtině: | Konstrukce obrazu mužů a žen v lifestylových magazínech na internetu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Men and Women Image Construction in Lifestyle Magazines on the Internet |
Klíčová slova: | lifestyle|zobrazení ženy a muže|stereotypy|fotografie|obraz|Instagram|online magazíny|vizuální analýza|sémiotická analýza |
Klíčová slova anglicky: | lifestyle|image of woman and man|stereotypes|photography|image|Instagram|online magazines|visual analysis|semiotic analysis |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.02.2016 |
Datum zadání: | 05.02.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.02.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.08.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Dita Malečková, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce bude zkoumat prostřednictvím vizuální analýzy fotografie žen a mužů, které publikují on-line lifestylové magazíny na svých stránkách a sociálních sítích. Cílem této práce je zjistit, zda a jak se používané fotografie na obou těchto platformách liší. Dále bude analyzovat, jaké stereotypy v zobrazování mužů a žen na zmíněných platformách existují, reprezentační procesy, role a imaginární vztah aktérů fotografií k jejich příjemcům. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
GILLIAN ROSE. Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Materials. Vyd. 3. London: Sage Publications Ltd, 2011, 408 s. ISBN 085702888x. KRESS, Gunther R a Theo VAN LEEUWEN. Reading images: the grammar of visual design. Vyd. 2. London: Routledge, 2006, 291 s. ISBN 0203619722. EDITED BY MARTIN LISTER. The photographic image in digital culture. Vyd. 2. London: Routledge, 2013, 232 s. ISBN 0415535298. ROSS, Susan Dente a Paul Martin LESTER. Images that injure: pictorial stereotypes in the media. Vyd. 3. Santa Barbara, Calif.: Praeger, 2011, 460 s. ISBN 0313378924. STOCCHETTI, Matteo a Karin KUKKONEN. Images in use. Vyd. 1. Philadelphia: John Benjamins Pub. Co., 2011, 298 s. ISBN 9789027206350. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 9788073676834. VAN LEEUWEN, Theo (ed.) a Carey JEWITT (ed.). Handbook of visual analysis. Vyd. 1. London: SAGE Publications, 2001, 210 s. ISBN 0761964770. |