Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Tvorba hmatové knihy pro předškolní děti
Název práce v češtině: Tvorba hmatové knihy pro předškolní děti
Název v anglickém jazyce: Making of Tactile Book for Preschool Children
Klíčová slova: Zrakové postižení, předškolní věk, hmatové knihy, oftalmopedie, hmat, četba, ilustrace
Klíčová slova anglicky: Visual impairment, preschool age, tactile books, pedagogy of visually impaired, touch, reading, illustration
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 03.02.2016
Datum zadání: 03.02.2016
Datum a čas obhajoby: 01.06.2017 13:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 01.06.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Marja Annemiek Volemanová, DiS., Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce „Tvorba hmatové knihy pro předškolní děti“ se zabývá specifickou formou knihy, která zpřístupňuje ilustrace nevidomým a těžce slabozrakým dětem. Praktickým výstupem této práce je hmatová kniha určená předškolním dětem. V první části písemné práce jsem se zaměřila na specifika předškolního období v životě dítěte. V následující kapitole popisuji, jak toto období probíhá u dětí se zrakovým postižením. V této kapitole uvádím také přehled zrakových vad, vyskytujících se v dětském věku. Poslední část práce je věnovaná výrobě hmatových knih. Zabývá se zásadami tvorby hmatových ilustrací a popisuji v ní samotný průběh vzniku hmatové knihy. Průběh tvorby je doplněný i fotografiemi výsledného produktu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
My Bachelor thesis, “Making of Tactile Book for Preschool Children,” discusses production of tactile books for visually impaired and sand-blind children. Practically, the output of my thesis is a production of a tactile book intended for preschool children. For the written part, I focused on defining the specifics of children’s preschool age in the introduction. The second chapter describes particularities of this age period for children with visual impairment. I also introduce a summary of children visual impairments in this chapter. The conclusion is dedicated to the production of tactile books. It addresses the core principles of tactile book making process and describes the production of my tactile book. The process is illustrated with photographs of the finished book.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK