Facilitace vývoje dítěte s Zellwegerovým syndromem
Název práce v češtině: | Facilitace vývoje dítěte s Zellwegerovým syndromem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Facilitation of child development with Zellweger syndrome |
Klíčová slova: | Zellwegerův syndrom, bazální stimulace, kombinované postižení, kvalita života, vývoj dítěte, rozvoj dítěte |
Klíčová slova anglicky: | Zellweger syndrome, basal stimulation, composite impairment, quality of life, development of a child, growth of a child |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.02.2016 |
Datum zadání: | 03.02.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 05.06.2017 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.06.2017 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PaedDr. Eva Marádová, CSc. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou ve vývoji dítěte s Zellwegerovým syndromem.
Cílem práce bylo sledovat průběh vývoje dítěte, rozvoj jeho schopností, zanalyzovat efekty bazální stimulace a popsat specifika speciálně pedagogického přístupu, zároveň by tato práce měla sloužit jako návod a inspirace, jakým způsobem se dá pracovat s dětmi, které mají takto vzácná onemocnění. Předložená práce je nejprve v teoretické části tvořena poznatky o Zellwegerovém syndromu, poté prognózou, kterou mají narozené děti s tímto syndromem, dále pak bazální stimulací dětí s kombinovaných postižením a vymezením složek, které bazální stimulaci tvoří. V této části se také pojednává o všech oblastech, které jsou tímto syndromem narušeny a je tak ohrožena kvalita života a rozvoj dítěte. Praktická část zobrazuje již konkrétní postupy, které pomohly ve smyslovém a tělesném vývoji dítěte, a kde naopak bazální stimulace nepřinesla výrazný progres. K výsledkům jsem se dopracovala díky pětiletému pozorování dítěte s Zellwegerovým syndromem. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This Bachelor thesis discusses the pedagogical support in development of children with Zellweger syndrome.
The target of this thesis was to observe the development process of a child, its expansion of abilities and to analyze the effects of basal stimulation and to describe the specifics of the special education attitude. Simultaneously, this thesis should serve as a guide on how to work with children with this rare illness. The theoretical part of presented thesis consists firstly of information about Zellweger syndrome, next follows a prognosis that is given to newborns suffering with this syndrome and also the basal stimulation of children with composite impairment along with specifications of the basal stimulation components. Furthermore, the thesis also discusses the areas which are inflicted by the syndrome and how the quality of life and the development of the child are threatened. The practical part of the thesis displays specific procedures, which have helped with sensory and physical development of a child and which, on the other hand, have not brought any distinctive progress. I have arrived to these conclusions on the basis of a five-year-long observation a child with Zellweger syndrome. |