Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dítě s vývojovou dysfázií integrované v běžné základní škole
Název práce v češtině: Dítě s vývojovou dysfázií integrované v běžné základní škole
Název v anglickém jazyce: Child with developmental language disorder integrated into mainstream elementary school
Klíčová slova: Vývojová dysfázie, specificky narušený vývoj řeči, vzdělávání, inkluze, inkluzivní vzdělávání, případová studie.
Klíčová slova anglicky: Developmental Language Disorder, Specific Language Impairment, Education, Inclusion, Inclusive Education, Case Study.
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 03.02.2016
Datum zadání: 03.02.2016
Datum a čas obhajoby: 13.09.2018 12:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce pojednává o dětech s vývojovou dysfázií, které jsou zařazeny do běžného typu školy a analýze výhod a nevýhod plynoucích z této integrace. Práce obsahuje stručný popis vývoje dítěte mladšího školního věku, možnosti vzdělávání v České republice a kompletní terminologické vymezení vývojové dysfázie od etiologie, diagnostiky až po možnosti terapie. Hlavním cílem práce je analýza procesu integrace žáků s vývojovou dysfázií na prvním stupni běžné základní školy a zjištění možností jejich inkluzivního vzdělávání. Tato práce může být inspirací pro pedagogy, logopedy, rodiče a osoby pečující o děti s vývojovou dysfázií. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals the children with developmental language disorder, which are included in the regular type of school, and analysis of advantages and disadvantages resulting from this integration. The thesis includes a brief description of the development of a younger school age child, the possibilities of education in the Czech Republic and the complete terminological definition of developmental language disorder from etiology, diagnostics to therapies. The main objective of the thesis is to analyze the process of integration of pupils with developmental language disorder at the first stage of a basic elementary school and to find out the possibilities of their inclusive education. It may be an inspiration for pedagogues, speech therapists, parents, and caregivers of children with developmental language disorder. The thesis can be a starting point for further scientific work that deals with similar issues.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK