Znalosti žáků určitých středních škol o vybraných civilizačních onemocněních
Název práce v češtině: | Znalosti žáků určitých středních škol o vybraných civilizačních onemocněních |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Knowledge of pupils in secondary schools about selected diseases of civilisation |
Klíčová slova: | obezita, ischemická choroba srdeční, diabetes mellitus, rakovina |
Klíčová slova anglicky: | obesity, ischemic heart disease,diabetes mellitus, cancer |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 30.01.2016 |
Datum zadání: | 02.02.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2017 14:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2017 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Zdůvodnění výběru tématu
Civilizační onemocnění si studentka vybrala z důvodu závažnosti a aktuálnosti této problematiky, jelikož se s civilizačními chorobami může potýkat každý z nás. Cíl práce: Zjistit znalosti určitých žáků středních škol o vybraných civilizačních onemocněních. Charakteristika metod: Bude využita metoda dotazníku. Dotazník bude určen studentům vybraných středních škol. Struktura práce: Teoretické část práce bude obsahovat uvedení do problematiky civilizačních nemocí, základní informace, jejich výskyt a prevence. Následně bude věnována pozornost vybraným civilizačním nemocem. V praktické části bude použit dotazník, který bude realizován na žácích vybraných středních škol. Poté budou dotazníky vyhodnoceny a bude navrženo možné prohloubení vědomostí, popřípadě obeznámení s určitými tématy. |
Seznam odborné literatury |
EGER, Ludvík. 1996. Lék pro vaše tělo i ducha. Brno: Schneider-vydavatelství- Brno, ISBN 80-85796-09-0.
HORAN, Peter. 1996. Znáš svůj cholesterol?. Čestlice: P. Momčilová, Prevence pro každého. ISBN 80-85936-06-2. KAUTZNER, Josef a Vojtěch MELENOVSKÝ. 2015. Srdeční selhání: aktuality pro klinickou praxi. Praha: Mladá fronta, Edice postgraduální medicíny. ISBN 978-80-204-3573-6. M. NESSE, Randolph a George C. WILLIAMS. 1996. O příčinách a vzniku nemocí: Jsou nemoci zakódovány v genech?. 9. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, ISBN 80-7106-161-1. |
Předběžná náplň práce |
V teoretické části se hovoří o civilizačních nemocech obecně. Jsou zde uvedeny nemoci, které do této skupiny patří, dále jsou zde rozebírány jednotlivé příčiny těchto nemocí a možná prevence. Poté se práce věnuje vybraným civilizačním onemocněním. Jedná se o obezitu, ischemickou chorobu srdeční, diabetes mellitus a rakovinu. V práci je uvedeno, jak se tyto nemoci projevují, jejich příčiny, možná prevence a léčba.
Praktická část se skládá z výzkumu, který byl proveden v podobě dotazníku. Cílem dotazníku bylo zjistit znalosti žáků 2. ročníku dvou středních škol o civilizačních nemocech. Dotazník je v práci zanalyzován a na základě výsledků jsou navržena další opatření pro školy, jak by bylo možné zkvalitnit výuku a na co je třeba se zaměřit. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theoretical part firstly involves diseases of civilization in general. There are mentioned illnesses that belong to this group, there are also analyzed the various causes of these diseases and possible prevention. Then the thesis deals with selected civilization diseases. They are obesity, coronary artery disease, diabetes mellitus, cancer. The work shows the symptoms of these diseases, their causes, possible prevention therapy.
The practical part consists of the research, which was accomplish in the form of a questionnaire. The aim of the survey was to determine the knowledge of civilization diseases of the students of second year of two high schools. The questionnaire was analyzed and on the base of the results are proposed other measures for schools, as it would be possible to improve teaching and what is needed to focus on. |