skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
28.01.2016
Datum zadání:
28.01.2016
Datum a čas obhajoby:
04.09.2018 09:00
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:
12.07.2018
Datum proběhlé obhajoby:
04.09.2018
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce „Užití výtvarných aktivit v zařízeních pracujících s dětmi s poruchami chování a emocí“ nejprve popisuje teoretická východiska vztahující se k poruchám chování a emocí a poté představuje vybrané obory pracující s dětským výtvarným projevem, konkrétně výtvarnou výchovu, arteterapii a artefiletiku. Zejména v části věnující se arteterapii práce odhaluje čtenáři jisté průniky výtvarného projevu do oboru speciální pedagogiky. Na teoretickou část navazuje vlastní kvalitativní výzkum, který se snaží pomocí dvou případových studií uskutečněných v zařízení nestátní neziskové organizace Dům tří přání a diagnostickém ústavu pro mládež Lublaňská zjistit, jakým způsobem jsou využívány výtvarné aktivity pro naplňování specifických cílů daných zařízení a jak mohou vypadat vhodná pojetí vedení výtvarných aktivit vzhledem k specifickým potřebám dětí s poruchami chování a emocí. Závěr práce tvoří vyhodnocení výzkumu, v němž jsou představeny zjištěné poznatky, které mohou být prospěšné pro pedagogy uplatňující výtvarné činnosti v prostředí, v němž se pracuje s dětmi s poruchami chování a emocí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Bachelor thesis „Use of art activities in institutions working with children with behavioral and emotional disordes“ first describes the theoretical starting points related to behavioral and emotional disorders and then represents selected fields working with children's artistic expression, namely art education, art therapy and artefiletics. Particularly in the part devoted to arteteraphy, this work reveals certain intersections of art expression into the field of special pedagogy. The theoretical part is followed by own qualitative research that tries to find out how art activities are used to meet the specific objectives in two investigated facilities: Dům tří přání (a non-governmental nonprofit organization) and the Diagnostic Institute for Youngs in Ljublaňská. These two case studies also suggest how appropriate concepts of conducting creative activities can look like with respect to the specific needs of children with behavioral and emotional disorders. The conclusion of thesis evaluates the obtained results and presents findings that can be beneficial for pedagogues applying art activities in their work with children having behavioral and emotional disorders.