Faktory ovlivňující výskyt syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol
Název práce v češtině: | Faktory ovlivňující výskyt syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Factors influencing the incidence of burnout among elementary schools teachers |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Radka High, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 27.01.2016 |
Datum zadání: | 27.01.2016 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.06.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Iva Poláčková Šolcová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Freiedman, I. a I.Lotan. 1987. Teachers´world as a predictor of burnout. místo neznámé : Megamont, 1987.
Henning, C. a Keller, G. 1996. Antistresový program pro učitele. Praha : Portal, 1996. Honzák, R. 2013. Jak žít a vyhout se syndromu vyhoření. Praha : Vyšehrad, 2013. stránky 18-27. Jeklová, M. a Reitmayerová, E. 2006. Syndrom vyhoření. Praha : Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. Kebza, V. a Šolcová, I. 2013. Syndrom vyhoření: podstata konstruktu a možnosti jeho diagnostiky. Burnout syndrom jako mezioborový jev. Praha : Grada, 2013. Kopřiva, K. 1997. Lidský vztah jako součást profese. Praha : Portál, 1997. R.Ptáček, J.Raboch a Kebza, V. 2013. Burnout syndrom jako mezioborový jev. Praha : Grada, 2013. Roesler. 2013. in Smetáčková in R. Ptáek; J. Raboch; V. Kebza. Burnout syndrom jako mezioborový jev. Praha : Grada, 2013. str. 118. Smetáčková, I. 2013. Syndrom vyhoření v pedagogických profesích. in R. Ptáček, J.Raboch, V. Kebza Burnout syndrom jako mezioborový jev. Praha : Grada, 2013. stránky 116-128. Taylor, kol. 2005. in Smetáčková. in R. Ptáček; J. Raboch; V. Kebza Burnout syndrom jako mezioborový jev 2013. Praha : Grada, 2005. Uhlířová, Z. 2015. Syndrom vyhoření u učitelů základních škol. místo neznámé : Bakalařská práce UK FHS, 2015. V.Holeček. 2001. 2001. Židková, Z. a Martinková, J. 2003. Psychická zátěž učitelů základních škol. Prac.Lékař. 2003. |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářské práce je zmapovat faktory ovlivňující příčiny výskytu příznaků syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol.
Práce bude založena na kvantitativních výzkumných metodách. K identifikaci míry syndromu vyhoření u pedagogickým pracovníkům bude použit elektronický standardizovaný anonymní dotazník. Na základě kvantitativní analýzy dat budou identifikovány hlavní faktory ovlivňující výskyt syndromu vyhoření a jejich vzájemné vtahy. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this bachelor’s thesis is to explore factors influencing causes of burnout symptom among elementary schools teachers.
This thesis will be based on quantitative research methods. A standardized electronic anonymous questionnaire will be used in order to identify a level of burnout syndrome among teachers. . A quantitative data analysis will determine main factors influencing incidence of burnout syndrome and their mutual relations. |