Specifika a rozdíly v práci s dětmi v mateřské škole a dětské skupině
Název práce v češtině: | Specifika a rozdíly v práci s dětmi v mateřské škole a dětské skupině |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Specifics and differences between working with children at a nursery school versus a children´s group |
Klíčová slova: | raná péče, předškolní výchova, předškolní vzdělávání, dítě předškolního věku, mateřská škola, dětská skupina, učitelky v mateřských školách, pracovníci v dětských skupinách, rodiče |
Klíčová slova anglicky: | early care, preschool upbringing, preschool education, preschool child, nursery school, children´s group, preschool teachers, workers in children´s group, parents |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 11.01.2016 |
Datum zadání: | 11.01.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2016 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Tato bakalářská práce má za cíl porovnat práci s dětmi ve vybraných dětských skupinách spadajících pod Ministerstvo práce a sociálních věcí oproti práci s dětmi v mateřských školách, které spadají pod MŠMT. Zaměří se na přístup k dětem, denní program, vzdělávací plány, vzdělání a osobnosti pracovníků dětských skupin, kteří vykonávají přímou práci s dětmi. A rovněž na výhody, nevýhody, rizika a příležitosti dětských herních skupin.
|
Seznam odborné literatury |
BAĎURÍKOVÁ, ZUZANA. Inštitucionálna výchova a vzdelavanie detí od narodenia do troch rokov v európskom kontexte. Predškolská výchova. 2010/2011, roč. 65(č. 3), 1-12.
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. HAŠKOVÁ, H., SAXONGER, S. MUDRÁK J. Péče o nejmenší boření mýtů. Praha : Slon 2012. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál 2009 KOLÁŘOVÁ, J. Klíč k jeslím. Praha : Gender Studies 2007. KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005. KUCHAŘOVÁ, V. Péče o děti předškolního a raného školního věku. Praha: VÚPSV, 2009. MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992. MATĚJČEK, Z. Mýtus prvních tří let. Československá psychologie. 2002, roč. 46(č. 4), 347-357. PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha: Portál, 1999. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VÚP 2004. STROUHAL, M. Teorie výchovy. Praha : Grada 2013. ŠULOVÁ L. Raný psychický vývoj dítěte. Praha: Karolinum, 2010. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál 2000. |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářské práce „Specifika a rozdíly v práci s dětmi v mateřské škole a dětské skupině“ je poskytnout obraz péče, výchovy a vzdělávání dětí v dětských skupinách a porovnat jej s modelem mateřských škol, a to vzhledem k péči o děti, uspokojování potřeb rodičů a role pečujících osob. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the bachelor thesis“ Specifics and differences between working with children at a nursery school versus a children´s group" is to provide image of care, upbringing and education of children in children‘s groups and to contrast it with the numery school model with respect to child care, and fulfilling the needs of parents and the roles of other persons responsible for the upbringing. |