Práce se začátečnickou skupinou v dramatické výchově
Název práce v češtině: | Práce se začátečnickou skupinou v dramatické výchově |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Work with a group of beginners in drama education |
Klíčová slova: | dramatická výchova, začátečnická skupina, plánování výuky, skupinová dynamika, mladší školní věk |
Klíčová slova anglicky: | Drama education, group of beginners, goal planning, goal reflection, group dynamics, young learners |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Radek Marušák |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.01.2016 |
Datum zadání: | 07.01.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 24.05.2017 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.05.2017 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | MgA. Alžběta Ferklová |
Zásady pro vypracování |
Studentka zmapuje teoretická východiska vztahující se ke strategiím práce se začátečnickou skupinou a vztáhne je specifikám procesu dramatické výchovy. V praktické části ověří program práce se začátečníky se skupinou dětí na 1. stupni ZŠ. Pokud to praxe dovolí, porovná dvě začátečnické skupiny. Součástí práce bude zevrubná odborná reflexe procesu. |
Seznam odborné literatury |
Valenta,J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1998.
Machková,E. Jak se učí dramatická výchova. Praha: AMU, 2007. Budínská,H. Hry pro šest smyslů: Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 8. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2012 [1984]. Ulrychová,I. Hrajeme si s pohádkami. Praha: Portál ,2000. Kožňar, J. Skupinová dynamika (teorie a výzkum). Praha: Univerzita Karlova, 1992. |
Předběžná náplň práce |
Náplní diplomové práce je otevírání světa dramatické výchovy skupině dětí mladšího školního věku, která nemá s DV žádné zkušenosti. Cílem teoretické části je připravit čtenáře na specifika práce se začátečnickou skupinou v dramatické výchově a na vytvoření plánu cílů pro určitou skupinu. Cílem praktické části je připravit plán cílů na jedno pololetí školního roku pro danou začátečnickou skupinu a zhodnotit, zda byl plán vhodný, do jaké míry se stanovené cíle podařilo naplnit a případně jaké změny a proč v plánu nastaly. Praktická část obsahuje konkrétní lekce a jejich reflexe po realizaci, zaznamenává vývoj skupiny a změny v plánu. Práce tak přináší pro čtenáře teoretická východiska pro práci se začátečnickou skupinou v dramatické výchově, plán cílů pro konkrétní skupinu a možnosti jeho naplňování. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis focuses opening a world of drama education to a group of young learners who are unexperienced at DE. The theoretical part aims to prepare readers to understand a beginner class specifics same as working with aim planning for a particular group of students. In the practical part of the thesis I construct one semester plan of aims for concrete collective of students and assess if the plan was made appropriately, if the goals were achieved and what changes must have been done to adjust the plan to real conditions. Furthermore, the practical part offers tips of lessons and their reflections and it maps development of the study group. Overall aim of the thesis is to bring to a reader theoretical background of working with a DE class of beginners, plan of goals for concrete group and its fulfilling. |