Vztah mezi perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a sebeúctou u nadaných a nenadaných studentů středních škol
Název práce v češtině: | Vztah mezi perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a sebeúctou u nadaných a nenadaných studentů středních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Relationship Between Perfectionism, Achievement Motivation, Subjective Life Satisfaction and Self-Esteem of Gifted and Non-Gifted Secondary School Students |
Klíčová slova: | perfekcionismus, výkonová motivace, životní spokojenost, sebeúcta, nadaní a nenadaní žáci, střední škola |
Klíčová slova anglicky: | perfectionism, achievement motivation, life satisfaction, self-esteem, gifted and non-gifted students, secondary school |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.01.2016 |
Datum zadání: | 07.01.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 19.01.2017 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.12.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.01.2017 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato kvantitativní výzkumná práce se zaměřuje na ověřování vztahů mezi následujícími proměnnými: perfekcionismem, výkonovou motivací, subjektivní životní spokojeností a pociťovanou mírou sebeúcty u studentů středních škol. Cílem je prozkoumat rovněž odlišnosti mezi nadanými a nenadanými žáky. Práce vychází z dosavadních výzkumných projektů realizovaných v zahraničí a snaží se přispět k dosud nedostatečnému množství realizovaných šetření v rámci tématu pro české prostředí. |
Seznam odborné literatury |
ALTUN, Fatma a Hikmet YAZICI. Perfectionism, School Motivation, Learning Styles and Academic Achievement of Gifted and Non-Gifted Students. Croatian Journal Educational / Hrvatski Casopis za Odgoj I Obrazovanje [online]. 2014, 16(4): 1031-1045 [cit. 2015-12-20]. DOI: 10.15516/cje.v16i4.559. ISSN 18485189.
BERGOLD, Sebastian, Linda WIRTHWEIN, Detlef H. ROST a Ricarda STEINMAYR. Are gifted adolescents more satisfied with their lives than their non-gifted peers? Frontiers in Psychology [online]. 2015, 6: 1-10 [cit. 2015-12-22]. DOI: 10.3389/fpsyg.2015.01623. ISSN 16641078. FLETCHER, Kathryn L. a Kristie L. SPEIRS NEUMEISTER. Research on perfectionism and achievement motivation: implications for gifted students. Psychology in the Schools [online]. 2012, 49(7): 668-677 [cit. 2015-12-22]. DOI: 10.1002/pits.21623. ISSN 00333085. HAMPLOVÁ, Dana. Životní spokojenost: rodina, práce a další faktory [online]. 1. vyd. Praha: Sociologický ústav Akademie věd České republiky, 2004, 43 s. [cit. 2015-12-22]. ISBN 807330063x. HASNAIN, Syeda Fatima a Iram FATIMA. Perfectionism, Loneliness and Life Satisfaction in Engineering Students.Journal of Behavioural Sciences [online]. 2012, 22(3): 33-48 [cit. 2015-12-22]. ISSN 10289097. CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Vydání první. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015, 132 stran. ISBN 9788074545535. NEUMEISTER, Kristie L. Speirs. Understanding the Relationship Between Perfectionism and Achievement Motivation in Gifted College Students. Gifted Child Quarterly [online]. 2004, 48(3): 219-231 [cit. 2015-12-22]. ISSN 00169862. PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015, 230 stran. ISBN 9788026209805. STOEBER, Joachim a Anna RAMBOW. Perfectionism in adolescent school students: Relations with motivation, achievement, and well-being. Personality and Individual Differences [online]. 2007, 42(7): 1379-1389 [cit. 2015-12-20]. DOI: 10.1016/j.paid.2006.10.015. ISSN 01918869. STOEBER, Joachim a Ulrike EISMANN. Perfectionism in young musicians: Relations with motivation, effort, achievement, and distress. Personality and Individual Differences [online]. 2007, 43(8): 2182-2192 [cit. 2015-12-20]. DOI: 10.1016/j.paid.2007.06.036. ISSN 01918869. |