Komunikace učitele s rodiči žáků
Název práce v češtině: | Komunikace učitele s rodiči žáků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Communication of teacher with parents of pupils |
Klíčová slova: | Komunikace, škola, učitel, rodič, žák, formy spolupráce, tripartitní schůzky |
Klíčová slova anglicky: | Communication, school, teacher, parent, pupil, forms of cooperation, tripartite meetings |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.12.2015 |
Datum zadání: | 18.12.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2018 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Studium literatury
Stanovení cílů a výzkumných otázek Vypracování diplomové práce: - cíle DP: Zpracovat informační základnu tématu, zkušenosti a rady učitelů a připravit návrh vlastní strategie komunikace začínajícího učitele s rodiči žáků - teoretické zpracování problému - zpracování výzkumné části práce - Jaké formy komunikace učitele s rodiči považují učitelé za funkční? V čem spočívají silné stránky, ale i rizika tripartit? Jaká rizika může přinášet počáteční komunikace začínajícího učitele s rodiči žáků a jak jim předcházet? - metoda skupinového rozhovoru, pozorování zvl. tripartit - zpracování zkušeností a rad učitelů k problematice - závěry diplomové práce - vypracování vlastní strategie |
Seznam odborné literatury |
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 184 s., [8] s. obr. příl. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1.
LANGOVÁ, Marta. Učitel v pedagogických situacích: kapitoly ze sociální pedagogické psychologie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1992, 96 s. ISBN 80-7066-613-7. GORDON, Thomas. Škola bez poražených: praktická příručka efektivní komunikace mezi učitelem a žákem. Vydání první. Praha: Malvern, 2015, 325 stran. ISBN 978-80-7530-006-5. TOMKOVÁ, A. a kol., Rámec profesních kvalit učitele. Praha: 2012. Praha: NÚV, 2012. 40 s. ISBN 978-80-87652-16-9 PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-474-8 FEŘTEK, T. Rodiče vítáni. Praktický návod, jak usmířit rodiče a učitele našich dětí. Praha: 2011. 111 s. ISBN 978-80-904735-2-2 KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J., Vzdělávací program Začít spolu, metodický průvodce pro I. stupeň ZŠ. 2., aktualiz. vyd. – Praha: Portál, 2011. 228 s. ISBN 80-7178-695-0 |