Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dětské skupiny v poradenství v kontextu aktivní spolupráce rodiče
Název práce v češtině: Dětské skupiny v poradenství v kontextu aktivní spolupráce rodiče
Název v anglickém jazyce: Children's groups in counseling in the context of the active cooperation with parents
Klíčová slova: dětská psychoterapie, skupinová psychoterapie, podpůrné skupiny, rodič problémového dítěte, spolupráce s rodičem
Klíčová slova anglicky: child psychotherapy, group psychotherapy, support groups, parent of a problem child, cooperation with parent
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 16.12.2015
Datum zadání: 16.12.2015
Datum a čas obhajoby: 08.09.2017 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Mgr. David Heider, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části z dostupných zdrojů
Důraz na etickou a formální správnost
Užití kvalitativního přístupu a zpracování dat
Seznam odborné literatury
BALCAR,K.; LANGMEIER,J.; ŠPITZ,J. Dětská psychoterapie. Praha: Avicenum, 1989.
HADJ MOUSSOVÁ, Z.; VALENTOVÁ, L. Poradenské teorie a strategie. Praha : PF UK, 2002.
MATĚJČEK,Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991.
PEŠOVÁ,I.- ŠAMALÍK,M.: Poradenská psychologie pro děti a mládež. Grada, Praha 2006.
GELDARD, K. a D. GELDARD. Dětská psychoterapie a poradenství. Praha: Portál, 2008.
KRATOCHVÍL, S.. Skupinová psychoterapie v praxi. 3., dopl. vyd. Praha: Galén, 2005
Předběžná náplň práce
Během zpracování diplomové práce bude řešitelka docházet do vybrané pedagogicko-psychologické poradny po dobu 1 školního roku. V rámci terapeutického procesu zde fungují dětské terapeutické skupiny a rodičovské podpůrné skupiny. Řešitelka se bude účastnit dětských skupin a sledovat jejich průběh. Bude brát v potaz roli rodiče v procesu.
Teoretická část práce se bude zaměřovat na teorii dětské psychoterapeutické a poradenské práce. Dále budou popsána specifika skupinové psychoterapie.
V empirické části bude řešitelka sbírat data z pozorování, dotazníků a rozhovorů s rodiči a dětmi po skončení skupiny. Data budou posléze kvalitativně vyhodnocována. Cílem je popsat vývoj a průběh dětské terapeutické skupiny v kontextu aktivní spolupráce rodiče na terapeutickém procesu. Zjistit, co přináší zúčastněným aktérům a jak ji hodnotí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Researcher will attend selected pedagogical and psychological counseling centre for 1 school year. As part of the therapeutic process are zhere offered children's therapy group and parent support groups. Researcher will take part in children's groups and will monitor their progress. It will take into account the role of parents in the process.
The theoretical part will focus on the theory of child psychotherapy and counseling work. Will be discussed specifics of group psychotherapy.
In the empirical part the researcher will collect data from observations, questionnaires and interviews with parents and children. Data will then be qualitatively evaluated. The aim is to describe the development and progress of children's therapy group in the context of the active cooperation of parents in the therapeutic process. Also to find out what brings to the actors involved and how they evaluate the process.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK