Dětské skupiny v poradenství v kontextu aktivní spolupráce rodiče
| Název práce v češtině: | Dětské skupiny v poradenství v kontextu aktivní spolupráce rodiče |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Children's groups in counseling in the context of the active cooperation with parents |
| Klíčová slova: | dětská psychoterapie, skupinová psychoterapie, podpůrné skupiny, rodič problémového dítěte, spolupráce s rodičem |
| Klíčová slova anglicky: | child psychotherapy, group psychotherapy, support groups, parent of a problem child, cooperation with parent |
| Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 16.12.2015 |
| Datum zadání: | 16.12.2015 |
| Datum a čas obhajoby: | 08.09.2017 08:00 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.07.2017 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2017 |
| Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
| Oponenti: | PhDr. Mgr. David Heider, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Zpracování teoretické části z dostupných zdrojů
Důraz na etickou a formální správnost Užití kvalitativního přístupu a zpracování dat |
| Seznam odborné literatury |
| BALCAR,K.; LANGMEIER,J.; ŠPITZ,J. Dětská psychoterapie. Praha: Avicenum, 1989.
HADJ MOUSSOVÁ, Z.; VALENTOVÁ, L. Poradenské teorie a strategie. Praha : PF UK, 2002. MATĚJČEK,Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. PEŠOVÁ,I.- ŠAMALÍK,M.: Poradenská psychologie pro děti a mládež. Grada, Praha 2006. GELDARD, K. a D. GELDARD. Dětská psychoterapie a poradenství. Praha: Portál, 2008. KRATOCHVÍL, S.. Skupinová psychoterapie v praxi. 3., dopl. vyd. Praha: Galén, 2005 |
| Předběžná náplň práce |
| Během zpracování diplomové práce bude řešitelka docházet do vybrané pedagogicko-psychologické poradny po dobu 1 školního roku. V rámci terapeutického procesu zde fungují dětské terapeutické skupiny a rodičovské podpůrné skupiny. Řešitelka se bude účastnit dětských skupin a sledovat jejich průběh. Bude brát v potaz roli rodiče v procesu.
Teoretická část práce se bude zaměřovat na teorii dětské psychoterapeutické a poradenské práce. Dále budou popsána specifika skupinové psychoterapie. V empirické části bude řešitelka sbírat data z pozorování, dotazníků a rozhovorů s rodiči a dětmi po skončení skupiny. Data budou posléze kvalitativně vyhodnocována. Cílem je popsat vývoj a průběh dětské terapeutické skupiny v kontextu aktivní spolupráce rodiče na terapeutickém procesu. Zjistit, co přináší zúčastněným aktérům a jak ji hodnotí. |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| Researcher will attend selected pedagogical and psychological counseling centre for 1 school year. As part of the therapeutic process are zhere offered children's therapy group and parent support groups. Researcher will take part in children's groups and will monitor their progress. It will take into account the role of parents in the process.
The theoretical part will focus on the theory of child psychotherapy and counseling work. Will be discussed specifics of group psychotherapy. In the empirical part the researcher will collect data from observations, questionnaires and interviews with parents and children. Data will then be qualitatively evaluated. The aim is to describe the development and progress of children's therapy group in the context of the active cooperation of parents in the therapeutic process. Also to find out what brings to the actors involved and how they evaluate the process. |
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem