Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pohled mladých žen na genderově stereotypní zobrazování žen v reklamě
Název práce v češtině: Pohled mladých žen na genderově stereotypní zobrazování žen v reklamě
Název v anglickém jazyce: How do young women perceive gender stereotypical representation of women in advertising
Klíčová slova: Gender, genderové stereotypy, média, reklama, sexismus, mýtus krásy
Klíčová slova anglicky: Gender, gender stereotypes, media, advertising, sexism, beauty myth
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Genderová studia (24-KGS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ĺubica Kobová, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.12.2015
Datum zadání: 15.12.2015
Datum odevzdání elektronické podoby:22.06.2016
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2016
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YAK47005)
Oponenti: Mgr. et Mgr. Tereza Jiroutová Kynčlová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
V bakalářské práci se budu zabývat zobrazením genderových stereotypů v reklamách a jejich vlivem na sebehodnocení dnešních žen ve věku dvaceti až dvaceti pěti let. V dnešní době mají média na společnost a její utváření velký vliv. Promlouvají k nám také skrze reklamy. Reklamy nám ukazují ideální svět, ne takový, jaký skutečně je, ale jaký si ho představujeme. Pro svou prezentaci velmi často využívají genderových stereotypů a samy některé z nich dokonce vytváří. Mým cílem v této práci bude zjistit, nakolik si mladé ženy všímají genderových stereotypů v reklamě. Zajímá mne, jak samy nahlíží na genderové stereotypy ve společnosti a jaké jsou podle nich typicky ženské a typicky mužské role. Analýzou polostrukturovaných rozhovorů budu zjišťovat, zda tyto stereotypy, které mé respondentky vnímají skrze reklamy, ovlivňují i jejich sebehodnocení a promítají se do jejich chování.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK