Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kresba v tradici a současnosti
Název práce v češtině: Kresba v tradici a současnosti
Název v anglickém jazyce: Drawing in tradition and contemporary drawing
Klíčová slova: kresba, tradice, ideál, historie, umění, dějiny umění, malíři, kreslíři, vlastní tvorba, figura, portrét, tendence, tendenčnost, ideál krásy, současné umění, kánon.
Klíčová slova anglicky: drawing, tradition, ideal, history, art history, artists, figure, portrait,trend,tendentiousness, ideal of beauty, contemporary art, principles.
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 14.12.2015
Datum zadání: 10.12.2016
Datum a čas obhajoby: 06.09.2017 10:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:03.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Viktor Čech
 
 
 
Konzultanti: doc. ak. mal. Jiří Kornatovský
Zásady pro vypracování
Vytvořte bakalářkou práci, ve které zkoumejte výtvarné kresebné vyjádření vybraných umělců s motivem portrétu či figury jako odrazu určitých dobových tendencí a tendenčností. Postihněte rozpor ve vyjádření u některých autorů mezi prací vytvořenou na zakázku a vytvořenou za jiných okolností. Dotkněte se pojmu líbivost, ideálu krásy ve vztahu k odklonu od hledání pravdivého výrazu.
Věnujte se také výtvarnému vyjádření pomocí kresby v současném umění, identifikujte a demonstrujte určité přístupy vzhledem k idei, kterou je kresba nositelem a médiem. Bakalářkou prací také prolněte vlastní pedagogickou vizí, představte, jak toto téma lze v praxi potenciálně realizovat.
Zadané téma zpracujte tedy teoreticky i výtvarně. Ve výtvarné části se soustřeďte vlastním tvůrčím přístupem na médium kresby, která může být třeba zviditelněním procesu hledání určité formy ve vztahu s jistým konceptem. Výslednou forma výtvarné práce vyplyne z konzultací s vedoucím práce a konzultanty.
Seznam odborné literatury
Huyghe, R.(ed.): UMĚNÍ RENESANCE A BAROKA. Praha 1969. ISBN 80-207-0206-7
Gombrich, E.: PŘÍBĚH UMĚNÍ. Praha 2000. ISBN 80-204-0685-9
Staněk Linc., TECHNIKA FIGURÁLNÍ KRESBY., Idea servis 2002, ISBN 978-80-8597-040-1
Gerlings, Ch., 100 NEJVĚTŠÍCH MALÍŘŮ, CESTA OD FRA ANGELICA K ANDYMU WARHOLOVI.,
Originální vydání, 100 Great Artists a visual journey from Fra Angelico to Andy Warhol., Copyring © 2006
ISBN 978-80-87087-47-3
© PhDr. Bohumír Mráz, DĚJINY VÝTVARNÉ KULTURY I. II. III. IV., dědicové, 2002., Illustration © Václav
Rytina, dědicové, 2009., odborná spolupráce Mgr. Marie Černá., Idea servis, ISBN 978-80-85970-65-4
UHL SKŘIVANOVÁ, Věra. Pedagogika umění - umění pedagogiky, aneb, Přínos oboru výtvarná výchova ke
všeobecnému vzdělávání. Vydání první. V Ústí nad Labem: UJEP, 2014, 253 stran. ISBN 978-80-7414-663-3.
CHARBONNIER, Georges a Claude LÉVI-STRAUSS. Hovory s Lévi-Straussem: o antropologii, strukturalismu,
moderním umění a budoucnosti malířství. První vydání. Brno: Barrister & Principal, 2014, 132 stran.
ISBN 978-80-7485-040-0.
BARTKOVÁ, Alena, Barbora JOHANSSON PIVOŇKOVÁ a Zdenka ŠVADLENKOVÁ. Umělec, vila a bazén:
význam a efektivita uměleckého vzdělání v současném českém výtvarném umění. Vydání první. Praha: Page-
Five, c2014, 473 stran. ISBN 978-80-260-5843-4.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se jmenuje „Kresba v tradici a současnosti“. Teoretická část je postavena na dějinách výtvarné kultury, jaký měla kresba význam v historii a dnes. V praktické části je reflexe dotazníku, který jsem použila, abych se dozvěděla něco
o současném pohledu na kresbu u studentů uměleckých i neuměleckých škol. Výtvarná část je pak postavená na mé vlastní tvorbě, co pro mě kresba znamená atd. V neposlední řadě jsem vypracovala didaktický plán, který obsahuje kresbu detailů lidské tváře, kresbu autoportrétu a didaktickou hru „Stavebnici“. Na závěr jsem nastínila vlastní pedagogickou vizi.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This work is called Draw in tradition and present. ” The theoretical part is built on history, art, drawing what was in history and today. In reflection of the questionnaire, which I used to learn about current nazíraní the drawing in of neuměleckých students and schools. Artwork is based on my own, what painting means, etc. Last but not least, I develop didactic plan, which contains the details of human faces, drawing a self-portrait and a game of " didaktickou Stavebnici ’. Finally, I outlined my teaching vision.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK