Vztahy v genderově nevyvážených třídách
Název práce v češtině: | Vztahy v genderově nevyvážených třídách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Relations in gender unbalanced classes |
Klíčová slova: | gender, genderová menšina, školní třída, studenti, studentky, sociometrie, SO-RA-D |
Klíčová slova anglicky: | gender, gender minority, class, students, sociometry, SO-RA-D |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 13.12.2015 |
Datum zadání: | 13.12.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V diplomové práci se budu zabývat genderově nevyváženými třídami. Provedu výzkum v osmi školních třídách za použití SO-RA-Du a dotazníků. Třídy budou zahrnovat jak převahu dívek nad chlapci, tak převahu chlapců nad dívkami. Vzorek bude tvořen středními odbornými učilišti, středními odbornými školami a gymnázii. Praktická část práce bude rozdělena na dvě části. V první se zaměřím na interpretaci získaných dat vzhledem k celému kolektivu. V druhé části analyzuji postavení genderově menšinových studentů/studentek mezi spolužáky/spolužačkami. |
Seznam odborné literatury |
Seznam odborné literatury:
BAKER, D. Good intentions: An Experiment in Middle school Single-Sex Science and Mathematics Classrooms With High Enrollment. Journal of Women and Minorities in Science and Engineering. 2002, 19(8): 1-23. HOLUBOVÁ, M. Gender a třídní klima. Masarykova univerzita: Ústav pedagogických věd, 2014. Magisterská diplomová práce. HRABAL, V. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. JANOŠOVÁ, P. Dívčí a chlapecká identita. Vývoj a úskalí. Praha: Grada, 2008. JARKOVSKÁ, L. Gender před tabulí. Etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy. Praha: Sociologické nakladatelství, 2013. KARSTEN, H. Ženy – muži: genderové role, jejich původ a vývoj. Praha: Portál, 2006. LAŠEK, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. SIGNORELLA, M. L., FRIEZE, I. H., HERSHEY, S. W. Single-sex versus mixed-sex classes and gender schémata in children and adolescents. Psychology Of Woman Quarterly. 1996, 20(4): 599-607. SMETÁČKOVÁ, I. Společné, či oddělené vzdělávání dívek a chlapců? Pedagogická orientace. 2013, 23(5): 717-733. |