Video instalace / prostorová instalace
Název práce v češtině: | Video instalace / prostorová instalace |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Video installation /spatial installtion |
Klíčová slova: | cesta, prožitek, dokumentace, fotografie, instalace, prostor, galerijní prostor, divák |
Klíčová slova anglicky: | voyage, experience, documentation, photography, installation, space, gallery space, spectator |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | MgA. Jan Pfeiffer, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 06.12.2015 |
Datum zadání: | 11.12.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 14.01.2019 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.12.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.01.2019 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V teoretické části prozkoumejte pohyblivý obraz v jeho vztahu k instalaci a akčnímu umění. Zjistěte jak se mění vyznění a způsob práce při procesuálním způsobu práce. Prostudujte vývoj technik a strategií na poli instalace a procesuálního umění s důrazem na současné tendence. V praktické části vytvořte prostorovou instalaci, která pracuje s tématem procesu, proměny a času. V didaktické části vypracujte interpretační učitelskou pozici, která pracuje způsobem jak vnímat časová média, soustředění, vlastní interpretce s využitím podkladů RVP.
|
Seznam odborné literatury |
DE OLIVEIRA, N.; OXLEY, N.; PETRY, M. Installation in the New Millennium. London: Thames & Hudson, 2003
JEŘÁBKOVÁ, Edith; ŠEVČÍK, Jiří. Mezi první a druhou moderností 1985 – 2012. Praha: VVP AVU, 2012. ISBN: 978-80-87108-29-1 KABAKOV, Ilya. On the "Total" Installation. Bonn: Cantz Verlag, 1995. Kol. autorů. Akce, slovo, pohyb, prostor. 1999, Galerie hlavního města Prahy. ISBN: 80-7010-074-5 LUCIE-SMITH, Edward. Artoday: současné světové umění. 1.čes. vyd. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1. REISS, Julie H. From margin to center: The space of installation art. Cambridge, 1999. ISBN 0-262-18196-7. ROSENTHAL, Mark. Understanding Installation Art: From Duchamp to Holzer. Munich: Prestel Verlag, 2003. ISBN 3-7913-2984-7 SUDERBURG, Erika. Space, site, intervention : situating installation art. Minneapolis : University of Minnesota Press, 2000. ISBN 978-0-8166-3159-9 TOMÁŠ DVOŘÁK (ED.), KAPITOLY Z DĚJIN A TEORIE MÉDIÍ, VVP AVU > Edice VVP AVU, Publikace Jana Ševčíková, Jiří Ševčík, Texty, VVP AVU, Ostatní, Publikace Pavlína Morganová, Procházka akční Prahou. Akce, performance, happeningy 1949–1989, VVP AVU > Edice Dokumenty, Novinky, Publikace |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část:
V teoretické části autorka prozkoumá užití instalace a její definici napříč dějinami umění. V závěru práce se zaměří na video-instalaci v umění 20. a 21. století s příklady autorů, techniky a kontexty. Praktická část: V rámci výtvarné části autorka vytvoří instalaci - obydlí, stan, který bude fungovat jako camera obscura a autorka s ním vykoná cestu, při které bude dokumentovat jednotlivá místa zastavení. Výsledná prezentace projektu tak bude dokumentací cesty s vystavením samotných artefaktů použitých pro cestu a fotografování. Autorka bude hledat způsob, jak celé téma v závěrečné instalaci vhodně zprostředkovat divákům. Didaktická část: V didaktické části autorka ověří možnosti použití časového média jako pedagogického nástroje. Zjistěte, jakým způsoben se pohyblivý obraz dá využít pro soustředění studentů a jak k tomu přispívá vlastní interpretce. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Theoretical part:
In the theoretical part the authoress will explore the use of installations and their significance across art history. At the end of the work she will focus on video installations in art of the 20th and 21th century with examples of artists, techniques and contexts. Practical part: Within the artistic part the authoress will create an installation – dwelling, tent which will work as a camera obscura and the authoress will undertake a journey in which she will document single stoppings in different locations. The final presentation of the project will be a documentation of the journey with singly exhibited artefacts used for the journey and photographing. The authoress will be finding a way, how to appropriately convey the entire theme to the spectators in the final installation. Didactic part: In the didactic part the authoress will verify possibilities of using time-based media as a pedagogical tool. She will look for a way, how can a kinetic image be used for students concentration and how self-interpretation aids it. |