Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Podpora kvality řízení škol a školských zařízení obcemi jako jejich zřizovateli
Název práce v češtině: Podpora kvality řízení škol a školských zařízení obcemi jako jejich zřizovateli
Název v anglickém jazyce: Support of the Quality of the Management of Schools and Educational Facilities with the Municipalities in the Founding Roles
Klíčová slova: ředitel školy (školského zařízení), řízení školy, zřizovatel školy (školského zařízení), podpora ředitele, kvalita řízení, kvalita školy, hodnocení, zpětná vazba
Klíčová slova anglicky: headmaster, school management, school authority, support of headmaster, quality of management, quality of school, evaluation, feedback
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 14.04.2015
Datum zadání: 05.10.2015
Datum a čas obhajoby: 27.05.2016 11:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:01.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 27.05.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN)
Oponenti: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude vypracována v souladu s Opatřením děkanky č. 22/2014.
Seznam odborné literatury
• BOTTOMS, Gene a Jon SCHMIDT-DAVIS. The Three Essentials: Improving Schools Requires District Vision, District and State Support, and Principal Leadership [online]. Southern Regional Education Board, 2010 [cit. 2015-06-20]. Dostupné z: www.wallacefoundation.org/knowledge-center/school-leadership/district-policy-and-practice/Documents/Three-Essentials-to-Improving-Schools.pdf
• CIMBÁLNÍKOVÁ, Lenka. 2008. Management. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 94 s. ISBN 978-80-244-2088-2.
• DUNCAN, Arne. Supporting and Strengthening School Leadership. U.S. Department of Education [online]. 2013 [cit. 2015-06-20]. Dostupné z: http://www.ed.gov/news/speeches/supporting-and-strengthening-school-leadership
• KUCHAŘ, Filip. 2014. Jako kočka a pes – otevřeně o vztazích zřizovatele a ředitele při řízení školské politiky. In: Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s. 33-53. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-168-7.
• LHOTKOVÁ, Irena, Václav TROJAN a Jindřich KITZBERGER. 2012. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 103 s. Řízení školy. ISBN 978-807-3578-992.
• NEZVALOVÁ, Danuše, Otto OBST a Michaela PRÁŠILOVÁ. 1999. Řízení kvality. Studijní text. Projekt MŠMT ČR. Praha: ÚVRŠ PdF UK, 59 s.
• POL, Milan. 2007. Škola v proměnách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 194 s. ISBN 978-80-210-4499-9.
• POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK. 2009. Úvodní fáze profesní dráhy ředitelů základních škol. Studia paedagogica. roč. 14, č. 1, s. 109-127. ISSN1803-7437.
• POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK. 2010. Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám. Studia paedagogica. roč. 15, č. 1, s. 85-105. ISSN1803-7437.
• PROCHÁZKOVÁ, Ivana. 2009. Řízení školství (státní správa). In: PRŮCHA, Jan (ed.). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, s. 545-549. ISBN 978-80-7367-546-2.
• PRÁŠILOVÁ, Michaela. 2009. Management školy. In: PRŮCHA, Jan (ed.). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, s. 297-302. ISBN 978-80-7367-546-2.
• PRŮCHA, Jan. 1996. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 166 s. ISBN 80-210-1333-8.
• PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. 2013. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 395 s. ISBN 978-80-262-0403-9.
• TROJAN, Václav. 2008. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Dizertační práce. Praha: CŠM PedF UK, Praha.
• TROJAN, Václav. 2014a. Pedagogický proces a jeho řízení. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 90 s. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-807-4785-399.
• TROJAN, Václav. 2014b. Nebezpečná pozice - ředitel školy v České republice. In: Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s. 13-31. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-168-7.
• TROJAN, Václav. 2014c. Úvodní slovo. In: Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s. 7–9. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-168-7.
• VAŠŤATKOVÁ, Jana. 2009. Autoevaluace škol. In: PRŮCHA, Jan (ed.). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, s. 582-586. ISBN 978-80-7367-546-2.
• ČŠI. 2014. Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2013/2014. Praha: Česká školní inspekce. Dostupné z: http://www.csicr.cz/cz/dokumenty/vyrocni-zpravy
• Doporučení pro zřizovatele k hodnocení škol. 2011. In: Cesta ke kvalitě [online]. NÚOV [cit. 2015-05-08]. Dostupné z: http://www.nuov.cz/uploads/AE/vystupy/Doporuceni_pro_zrizovatele_k_hodnoceni_skol_.pdf.
• Improving School Leadership, Policy and Practice: Pointers for Policy Development [online]. OECD, 2011 [cit. 2015-06-20]. Dostupné z: http://www.oecd.org/education/school/49847132.pdf
• Klesající výsledky českého základního a středního školství: fakta a řešení. Praha: McKinsey & Company, 2010. Dostupné z: http://www.mckinsey.cz/our-work/pro-bono-studies
• Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání v České republice: Závěry. OECD, 2012. Dostupné z: http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/zprava-oecd-o-hodnoceni-vzdelavani-v-cr
• Kariérní systém. Praha: NIDV, 2015.
• Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích
• Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
• Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví
• Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole)
• Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
• Vyhláška č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích
Předběžná náplň práce
Cílem práce je popsat problematiku podpory kvality řízení veřejných škol a školských zařízení ze strany obce jako zřizovatele, popsat současnou praxi ve vybraném regionu a porovnat deklarovanou podporu poskytovanou jednotlivými zřizovateli se subjektivním vnímáním této podpory ze strany ředitelů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis is to describe the challenges involved in the quality of public schools and school facilities by the community as a founder, to describe the current practice in the selected region and compare the declared support provided by individual founders of the subjective perception of support from the headmasters.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK