Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu „Pomáháme školám k úspěchu“
Název práce v češtině: | Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu „Pomáháme školám k úspěchu“ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Principal's role in improving the quality of school involved in the project „We help schools towards success" |
Klíčová slova: | ředitel, role ředitele, kvalita vzdělávání, inovace, projekt, řízení změny, zpětná vazba |
Klíčová slova anglicky: | director, the role of the Director, the quality of education, innovation, project, management of change, feedback |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jiří Trunda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 14.04.2015 |
Datum zadání: | 05.10.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 27.05.2016 11:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.05.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN) |
Oponenti: | RNDr. Zuzana Matušková |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce bude vypracována v souladu s Opatřením děkanky č. 22/2014. |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, M. Řízení pracovního výkonu v podnikové praxi: cesta k efektivitě a výkonnosti. 1. vyd. Praha: Fragment, 2011. 400 s. Management. ISBN 978-80-253-1198-1.
FOLWARCZNÁ, I. Rozvoj a vzdělávání manažerů. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 238 s. Management. ISBN 978-80-247-3067-7. HORSKÁ, V. Koučování ve školní praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 174 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2450-8. JANÍK, Tomáš. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 s. Syntézy výzkumu vzdělávání. ISBN 978-80-210-6349-5. Lexikografický kolektiv Ústavu pro jazyk český AV ČR, Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost NAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Vyučování, učení a kvalita vzdělání pro 21. století. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2013, 136 s. ISBN 978-80-7452-034-1. PALÁN, Z. Lidské zdroje : výkladový slovník. Praha : Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7 PLAMÍNEK, J. Vedení lidí, týmu a firem : Praktický atlas managementu. Praha : Grada, 2008. Manažer, Management. ISBN 978-80-247-2448-5 PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3 PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 5. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-416-8 PUŠKINOVÁ, M. Ředitel veřejné školy - kolik ”rolí hraje” a za jakých podmínek? Řízení školy. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2013, roč. X, č. 4. ISSN 1214-8679 RYŠKA, R. (ed.); BOUDA, T.; HUČÍN, J.; HUSTOPECKÝ, J. AJ. Kvalita škol a hodnocení výsledků vzdělávání. Praha, ©Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008, s.5, 18.. ISBN 978-80-7290-368-9. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1 SYSLOVÁ, Z., Autoevaluace v mateřské škole – Cesta ke kvalitě vzdělávání, Praha: Portál, s. r. o., 2012, s.38. ISBN 978-80-262-0183-0 VAŠŤATKOVÁ, J., MICHEK, S., Modely řízení kvality a škola, Olomouc: Školský management, 2010, s.14. ISBN 978-80-244-2608-2 |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zjistit, které role ředitele školy ovlivňují budování kvality školy. Dílčími cíli je zjištění názorů učitelů a rodičů dětí na roli ředitele v budování kvality školy.
Základní výzkumnou metodou práce bude explorativní metoda zjišťování informací, údajů a názorů pomocí kvantitativní techniky dotazníku. Budou použity otázky identifikační, dichotomické a polytomické výčtové. Výzkumným souborem budou ředitelé škol, které se zapojily do projektu „Pomáháme školám k úspěchu “. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the study is to determine the role of the school principal that affect the quality of the school building. Specific objectives included the determination of staff and parents of children on the role of director of building a quality school.
The basic research method of the thesis will be an explorative method of obtaining information, data and views using quantitative techniques questionnaire. They will be used identification questions, dichotomous and polytomické enumerated. The researched group will consist from headmasters who were involved in the project "We Are Helping Schools to Success". |