Život s postižením
Název práce v češtině: | Život s postižením |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Living with handicap |
Klíčová slova: | Zdraví, zdravotní postižení, druhy tělesných postižení, dětská mozková obrna, epilepsie, mentální retardace, raná péče, rodina a dítě s mentálním postižením |
Klíčová slova anglicky: | Health, disability, types of physical disabilities, cerebral palsy in children, epilepsy, mental retardation, early care, family and child with mental disabilities |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lenka Chittussiová |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.11.2015 |
Datum zadání: | 04.11.2015 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.11.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 29.01.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.01.2019 |
Oponenti: | Mgr. Jana Poláčková |
Zásady pro vypracování |
Pravidelné konzultace s vedoucí práce.
Struktura práce: Úvod - představení daného tématu a problematiky práce Text - metodika a řešení problému - práce s odbornou literaturou - vyvození řešení problému Závěr - Zhodnocení celé práce a přínosu v dané problematice Anotace Předložená bakalářská práce se zabývá životem postiženého chlapce, který má kombinované postižení. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem chlapec žije, jak tráví rodina svůj společenský život a jak hodnotí kvalitu svého života s postiženým chlapcem. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické vymezímvšechnyvšechnapostižení, kterými chlapec trpí. V části praktické posuzuji kvalitu života chlapce a jeho rodiny. Abstract This bachelor thesis deals with the life oftheanaffected boy whohas asuffersfrom combined disability. The goal of this work is to find out how the boy lives, how the whole family spends their social life and how they rate the quality of their lives with the affected boy. This workhasconsists of two parts:thetheoretical and the practical part. Atheoretical part contains all the disabilities thatatheboy suffers from. Inathepractical part, I assessed the quality of life of the boy and his family. |
Seznam odborné literatury |
Fischer Slavomil a Jiří Škoda - Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním
Fitznerová Ivana - Máme dítě s handicapem Kábele František - Rozvíjení hybnosti a řeči dětí s dětskou mozkovou obrnou Kotagal - Základy dětské neurologie Lesný Ivan - Dětská mozková obrna ze stanoviska neurologa Matoušek Oldřich - Rodina jako instituce a vztahová síť Novosad Libor - Tělesné postižení jako fenomén i životní realita Pipeková Jarmila - Kapitoly ze speciální pedagogiky Říčan Pavel a Krejčířová Dana - Dětská klinická psychologie Slowík Josef - Speciální pedagogika Švarcová Slabinová Iva - Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče Valenta Milan - Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru Vágnerová Marie - Psychopatologie pro pomáhající profese: variabilita a patologie lidské psychiky Vítková Marie - Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a speciální Vítková Marie - Somatopedické aspekty |