Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Úloha inspekce vybraných zemí OECD v oblasti hodnocení škol
Název práce v češtině: Úloha inspekce vybraných zemí OECD v oblasti hodnocení škol
Název v anglickém jazyce: Role of school inspection in selected OECD countries in the field of school evaluation
Klíčová slova: inspekce, externí hodnocení školy, kritéria, model kvalitní školy, Česká školní inspekce, Inspektorát Jeho Veličenstva pro vzdělávání v Nizozemsku, NIQES
Klíčová slova anglicky: Inspection, external school evaluation, criteria, high quality school model, the Czech School Inspectorate, HM Inspectorate of Education in the Netherlands, NIQES
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 01.09.2015
Datum zadání: 01.09.2015
Datum a čas obhajoby: 17.05.2016 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 17.05.2016
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování


Práce bude vypracována v souladu s aktuálním Opatřením děkanky, případně dalšími relevantními předpisy PedF UK Praha
Seznam odborné literatury
Ehren, M., Visscher, A.J.: Towards a Theory on the Impact of School Inspections. In: British Journal of Educational Studies. Vol. 54, No. 1, March 2006, p. 51-72.
Ehren, M. C. M., Visscher, A. J. (2008): The relationships between school inspections, school characteristics and school improvement. British Journal of Educational Studies, 56(2), s. 205-227
Nelson, R., Ehren, M. (2014): Review and synthesis of evidence on the (mechanisms of) impact of school inspections. February 2014.
Greger D., Simonová J.: School inspection in the Czech Republic: A critical reflection on intended effects and causal mechanisms. Charles University in Prague, Faculty of Education, Institute for Research and Development of Education
Ehren, M., Perryman, J., Spours, K.: Accountability and school inspections, June 2014, Institute of Education, University of London
Vrabcová, D., Rýdl, K., a Bačíková, A: Autoevaluace školy v zahraničí: pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích. Národní ústav pro vzdělávání, 2012
Malčík, M., Seberová, A.: (Auto)evaluace ve vzdělávacím systému Anglie a Walesu: Pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích. Autoevaluace školy v zahraničí. Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. s. 13-39.
Rozkovcová, A., Role školní inspekce a vnitřního hodnocení školy v procesu rozvoje školy. Disertační práce, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha 2005
Práce s velmi slabými základními školami: Metodou chytrých intervencí v nizozemské vzdělávací politice OECD, 2013 (vlastní překlad)
Chapman, C. (2001): Changing classrooms through inspection. School Leadership and Management, 21(1), S. 59–73
Benešová, K.: Srovnání kurikula povinného vzdělávání v zemích Evropské unie. Diplomová práce, MU, Brno 2010.
Celostátní testování žáků v Evropě: cíle, organizace a využití výsledků. Eurydice, informační síť o vzdělávání v Evropě. Ústav pro informace ve vzdělávání, 2010.
Jirečková, I.: Kritéria kvality školy z pohledu České školní inspekce a systémů řízení kvality ISO a CAF. Pedagogická orientace, 2011, roc. 21, č. 1, s. 70–84.

• Další relevantní zdroje:
Koncepční záměry inspekční činnosti České školní inspekce na období 2014–2020 - [online].
Plán hlavních úkolů české školní inspekce na školní rok 2014/2015 [online].
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015 [online].
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2013/2014 [online].
Bílá kniha ČŠI (v případě, že bude v průběhu r. 2015 dokončena) [online].
Bratislavské memorandum o inspekci a inovacích, Stálá mezinárodní konference inspektorátů, Edinburgh, červenec 2013. [online].
Johan C. van Bruggen: Inspectorates of Education in Europe; some comparative remarks about their tasks and work; SICI, duben 2010 [online].
Zprávy OECD o hodnocení vzdělávání - ČESKÁ REPUBLIKA: Evaluation and Assessment in Education: Czech Republic (Santiago et al., 2012) [online].
Předběžná náplň práce
Cílem bakalářské práce je zmapování úlohy inspekce vybraných zemí OECD v oblasti hodnocení škol s důrazem na komparaci nizozemského a českého inspekčního systému. První kapitola přináší vymezení společných rysů práce školní inspekce v evropských zemích. Druhá část je věnována činnosti Inspektorátu Jeho Veličenstva pro vzdělávání v Nizozemí v kontextu nizozemského vzdělávacího systému a třetí část shrnuje pravomoci a činnost České školní inspekce. Závěrečná komparativní část si klade za cíl porovnat dílčí prvky nizozemského inspekčního systému se systémem českým a najít charakteristické analogie a rozdíly.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis focuses on mapping of the school inspectorate’s role in selected OECD countries with special emphasis on the Czech and Dutch inspection system comparison. The first chapter aims at defining common characteristics of school inspection work in European countries. The second part is devoted to activities of HM Inspectorate of Education in the Netherlands in context of the Dutch education system, while the third chapter summarizes powers and activities of the Czech School Inspectorate. The final comparative chapter aims at comparing particular elements of the Dutch inspection system with the Czech system and at finding specific analogies and differences.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK