Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prodej zboží v obchodě - práva z vadného plnění
Název práce v češtině: Prodej zboží v obchodě - práva z vadného plnění
Název v anglickém jazyce: Sale of consumer goods - rights arising from a defective performance
Klíčová slova: prodej zboží v obchodě, práva z vadného plnění, reklamace
Klíčová slova anglicky: sale of consumer goods, rights arising from a defective performance, complaint
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra občanského práva (22-KOP)
Vedoucí / školitel: prof. JUDr. PhDr. David Elischer, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.11.2015
Datum zadání: 18.11.2015
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.09.2016
Datum a čas obhajoby: 12.09.2016 09:30
Místo konání obhajoby: míst. 131 - část I. a II. státních závěrečných zkoušek se konají bezprostředně po sobě v týž den
Datum odevzdání elektronické podoby:24.06.2016
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2016
Oponenti: prof. JUDr. Jan Dvořák, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá tématem „Prodej zboží v obchodě - práva z vadného plnění“. Toto téma je v práci uceleně a srozumitelně vysvětleno, přičemž důraz je kladen především na porovnání dřívější právní úpravy uplatňování práv z vadného plnění v režimu prodeje zboží v obchodě (za účinnosti zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku) a současné právní úpravy této oblasti (za účinnosti zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku), a to zejména s ohledem na změny v postavení kupujícího.
Formálně se samotná práce dělí do šesti kapitol, které jsou dále členěny do jednotlivých podkapitol.
V první kapitole jsou představeny právní předpisy obsahující úpravu práv z vadného plnění v režimu prodeje zboží v obchodě.
Druhá kapitola se zabývá pojmem „prodej zboží v obchodě“, rozsahem aplikace tohoto zvláštního režimu a jeho účelem.
V třetí kapitole je popsán postup řádného uplatnění práva z vadného plnění, tedy především z jakých důvodů lze toto právní jednání učinit, jakou formu, obsah či další náležitosti musí mít, kdo je k němu vlastně oprávněn a vůči komu. Tato kapitola rovněž představuje lhůtu, v níž je nutné práva z vadného plnění uplatnit, spolu s argumenty pro a proti zachování zákonné záruky v současné právní úpravě.
Čtvrtá kapitola pojednává o nárocích kupujícího z práv z vadného plnění a podmínkách, za nichž mu jednotlivé nároky přísluší.
Pátá kapitola se věnuje problémům kupujícího s řádně uplatněným právem z vadného plnění a jejich řešení.
V šesté kapitole je stručně představena smluvní záruka, jakožto dobrovolný závazek prodávajícího nad rámec zákonného základu.
V závěru této práce je téma „Prodej zboží v obchodě - práva z vadného plnění“ shrnuto, je konstatováno naplnění cílů stanovených v úvodu a zdůrazněny některé z nejdůležitějších změn současné právní úpravy této oblasti v porovnání s tou dřívější.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis focuses on the topic of "Sale of consumer goods - rights arising from a defective performance". This topic is coherently and comprehensibly explained, with an emphasis on a comparison between the former legal regulation governing exercising of rights arising from a defective performance under the sale of consumer goods (under Act No. 40/1964 Coll., Civil Code) and current legal regulation governing this area (under Act No. 89/2012 Coll., Civil Code), especially with regard to changes in the position of a buyer.
Formally, the thesis is divided into six chapters, which are further split into individual subchapters.
The first chapter introduces the legislation containing provisions concerning rights arising from a defective performance under the sale of consumer goods.
The second chapter deals with the term "sale of consumer goods", with the scope of application of this special area and its purpose.
The third chapter describes the procedure of the proper exercise of a right arising from a defective performance, mainly reasons for which this juridical act can be made, what form, content or other elements it must have, who is actually entitled to this act and against whom. This chapter also presents a deadline for exercising of this right, along with arguments for and against preservation of a legal guarantee in the current legal regulation.
The fourth chapter deals with claims of a buyer emerging from rights arising from a defective performance and conditions under which these individual claims belong to him.
The fifth chapter is devoted to the problems of a buyer with a properly exercised right arising from a defective performance and their solutions.
In the sixth chapter there is a brief introduction of a contractual guarantee as a voluntary commitment of a seller beyond the legal basis.
The conclusion is devoted to the summary of the topic of "Sale of consumer goods - rights arising from a defective performance ". The meeting of objectives set out in the introduction is stated there, along with some of the most important changes in the current legal regulation governing this area in comparison with the former.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK