Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Monitorování obsahu sportovní přípravy a podmínek k ní u fotbalových týmů kategorie U7
Název práce v češtině: Monitorování obsahu sportovní přípravy a podmínek k ní u fotbalových týmů kategorie U7
Název v anglickém jazyce: Monitoring of athletic preparation and its conditions applied by U7 age group football teams
Klíčová slova: fotbal, sportovní příprava, sportovní příprava dětí, trenérské zajištění, materiální, technické zajištění, kategorie U7
Klíčová slova anglicky: football, athletic preparation, children’s athletic preparation, available coaching, material background, technical background, U7 age group
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Atletika (51-600100)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Mgr. Aleš Kaplan, MBA, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.09.2015
Datum zadání: 11.09.2015
Datum a čas obhajoby: 13.09.2016 10:00
Místo konání obhajoby: seminární místnost katedry atletiky UD 1-2 číslo D 128
Datum odevzdání elektronické podoby:22.08.2016
Datum odevzdání tištěné podoby:22.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2016
Oponenti: Lukáš Růžička
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Nalezení a prostudování relevantních literárních zdrojů jako teoretických východisek k vybrané problematice obsahu sportovní přípravy v kategorii U7 ve fotbale.
2. Rozdělení literárních zdrojů do jednotlivých kategorií: Charakteristika fotbalu a mládežnického fotbalu, charakteristika vývojového období dítěte v předškolním a mladším školním věku, podstata a cíle sportovní přípravy dětí, dlouhodobá koncepce tréninku a sportovní příprava u dětí a její obsah.
3. Vytvoření vhodného anonymního nestandardizovaného dotazníku.
4. Cílený výběr šesti klubů a zjištění jejich zajištění tréninkového procesu v kategorii U7 pomocí vytvořených vypracovaných dotazníků pro trenéry.
5. Vyhodnocení dotazníku a interpretace zjištěných výsledků.
6. Popis a porovnání zajištění kategorie U7 v těchto záměrně vybraných klubech.
7. Formulování závěrů a možná doporučení pro praxi
Seznam odborné literatury
1. BISCHOPS, K. a GERARDS, H-W. Coaching tips for children's soccer. Aachen: Meyer & Meyer, 1999a. ISBN 3-89124-529-7.
2. BISCHOPS, K. a GERARDS, H-W. Junior soccer: a manual for coaches. Oxford: Meyer & Meyer, 1999b. ISBN 1-84126-000-2.
3. BOMPA, T. O. a HAFF, G. Periodization: theory and methodology of training. 5th ed. Champaign, IL.: Human Kinetics, c2009, xii, 411 p. ISBN 07-360-7483-X.
4. BRŮNA, V. Fotbalová školička. Praha: Grada, 2007. Děti a sport. ISBN 978-80-247-1908-5.
5. ČELIKOVSKÝ, S. Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. 3. přeprac. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. Učebnice pro vysoké školy. ISBN 80-04-23248-5.
6. JUCOVIČOVÁ, D. a ŽÁČKOVÁ, H. Je naše dítě zralé na vstup do školy? Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4750-7.
7. KIRKENDALL, D., T. Fotbalový trénink: rozvoj síly, rychlosti a obratnosti na anatomických základech. Praha: Grada, 2013. Sport extra. ISBN 978-80-247-4491-9.
8. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4435-3.
9. KRIŠTOFIČ, J. Pohybová příprava dětí: [koordinační a kondiční gymnastická cvičení]. Praha: Grada, 2006. Děti a sport. ISBN 80-247-1636-4.
10. KUČERA, M., KOLÁŘ, P. a DYLEVSKÝ I., a kol. Dítě, sport a zdraví. 1. vyd. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-712-7.
11. PERIČ, T. Hry ve sportovní přípravě dětí. Praha: Grada, 2004. Děti a sport. ISBN 80-247-0908-2.
12. PERIČ, T. a DOVALIL, J. Sportovní trénink. Praha: Grada, 2010. Fitness, síla, kondice. ISBN 978-80-247-2118-7.
13. PERIČ, T., LEVITOVÁ, A. a PETR, M. Sportovní příprava dětí. Nové, aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Děti a sport. ISBN 978-80-247-4218-2.
14. PLACHÝ, A.,PROCHÁZKA, L. Učebnice fotbalu: pro trenéry dětí (4-13 let). Praha: Mladá fronta, 2014. Edice Českého olympijského výboru. ISBN 978-80-204-3477-7.
15. SABISTON, P. Making Youth Soccer Fun! Ages 4 To 8: A Coaching Guide. BookPatch LLC, 2015. ISBN 978-16-827-3010-2.
16. SLEPIČKA, P., HOŠEK, V., HÁTLOVÁ, B. Psychologie sportu. 2. vyd. Praha: Karolinum. 2009. ISBN 978-80-246-1602-5.
17. SVOBODA. B.,. Pedagogika sportu. 2. vyd. Praha: Karolinum. 2007. ISBN 978-80- 246-1358-1.
18. VOTÍK, J., BENEŠOVÁ, D. a ŠRÁMKOVÁ, P. Fotbalová cvičení a hry. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. Děti a sport. ISBN 978-80-247-3576-4.
19. VOTÍK, J., ZALABÁK, J., BURSOVÁ, M. a ŠRÁMKOVÁ, P. Fotbalový trenér: základní průvodce tréninkem. Praha: Grada, 2011. Sport extra. ISBN 978-80-247-3982-3.
20. WEIN, H. Developing youth football players. Champaign, IL: Human Kinetics, c2007. ISBN 0736069488.
Předběžná náplň práce
Ke splnění cíle práce jsem využil poznatky z prostudované literatury zabývající se problematikou sportovní přípravy dětí a dotazníkového šetření u fotbalových trenérů věkové katgeorie U7 z šesti záměrně vybraných klubů. Za pomoci teoretických východisek z relevantních literárních zdrojů jsem pro potřeby této práce sestavil nestandardizovaný anonymní dotazník, jehož distribuce probíhala osobně během turnajů kategorie U7.
Při vyhodnocování jsem se zaměřil na obecnou část a výzkumnou část, kterou jsem měl rozdělenou na těchto 5 oblastí: oblast trenérského zajištění, oblast týkající se tréninkové jednotky, náplň a stavba tréninkové jednotky, oblast materiálního zajištění, oblast týkající se stavu kádru a jeho zápasové či turnajové zatížení. V závěru jsem pak interpretované výsledky jednotlivých klubů porovnal mezi sebou a rovněž s teoretickými východisky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
While fulfilling the goals of the thesis, I draw from literary sources focused on children’s athletic preparation and questionnaires filled up by U7 age group’s coaches of six intentionally selected clubs. My not standardized questionnaire is based on theoretical outlets drawn from relevant literary sources and was distributed personally during U7 age group tournaments.
While evaluating the answers, I focused on general and experimental questions separately. I sorted them into five different fields: available coaches, training sessions, their structure and content, available material background, the selected team-skeleton and the stress they have to undergo during individual matches or tournaments. Finally, I considered the obtained results and compared them between the clubs themselves as well as with the theoretical outlets I’ve checked.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK