Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
N-grams in the speech of Czech and native speakers of English
Název práce v češtině: N-gramy v mluveném projevu českých a rodilých mluvčích angličtiny
Název v anglickém jazyce: N-grams in the speech of Czech and native speakers of English
Klíčová slova: mluvený jazyk, žákovský jazyk, n-gramy, n-gramová analýza, opakovaná slovní spojení, lexikální svazky, žákovský korpus
Klíčová slova anglicky: spoken language, learner language, n-grams, n-gram analysis, recurrent word-combinations, lexical bundles, learner corpus
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.09.2015
Datum zadání: 04.09.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.09.2015
Datum a čas obhajoby: 07.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Ondřej Tichý, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměří na n-gramy v mluveném projevu pokročilých českých studentů angličtiny a rodilých mluvčích. Bude je zkoumat z části z hlediska funkčního a z části z hlediska kvantitativního.
Z korpusů LINDSEI (Louvain International Database of Spoken English Interlanguage) a LOCNEC (Louvain Corpus of Native English Conversation) bude excerpován seznam n-gramů vyskytujících se v mluveném projevu studentů. Produkce n-gramů českých a rodilých mluvčích bude analyzována kvantitativně. Zároveň bude izolován menší vzorek mluvčích z obou korpusů a práce se zaměří na funkce jimi vyprodukovaných n-gramů. Kritériem pro výběr mluvčích zahrnutých v tomto vzorku bude rychlost řeči.
Práce bude sledovat vztah mezi produkcí českých a rodilých mluvčích a zároveň bude zkoumat, jestli se dá prokázat vazba mezi rychlostí řeči a produkcí n-gramů v jejich mluveném projevu.
Seznam odborné literatury
Biber, D. et al. Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Longman, 2000.

Conrad, S., and D. Biber. “The Frequency and Use of Lexical Bundles in Conversation and

Academic Prose.” Lexicographica, Internationales Jahrbuch für Lexicographie 20 (2005):56–71.

Wood, D. Formulaic Language and Second Language Speech Fluency: Background, Evidence and Classroom Applications. London; New York: Continuum, 2010.

Wray, A., and M. R. Perkins. “The Functions of Formulaic Language: An Integrated Model.” Language & Communication 20 (2000): 1–28.

Götz, S. Fluency in Native and Nonnative English Speech. Vol. 53. Amsterdam; Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2013.

Larsson Aas, H. “Recurrent Word-Combinations in Spoken Learner English: A Study of Corpus Data from Swedish and Norwegian Advanced Learners.” MA Thesis. University of Oslo, 2011.

Meunier, F., and S. Granger, eds. Phraseology in Foreign Language Learning and Teaching. Amsterdam; Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2008.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK