Efektivita výuky házenkářských dovedností na vybraných ZŠ ve vybraném regionu
Název práce v češtině: | Efektivita výuky házenkářských dovedností na vybraných ZŠ ve vybraném regionu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effectivity of handball skills in selcted secondary schools in Prague |
Klíčová slova: | Házená, herní činnosti jednotlivce, didaktika, tělesná výchova |
Klíčová slova anglicky: | Handball, game activities of individuals, didactics, physical education |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Sportovní hry (51-600300) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Martin Tůma, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 25.08.2015 |
Datum zadání: | 25.08.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 09.05.2017 13:30 |
Místo konání obhajoby: | FTVS UK, José Martího 31, Praha 6, UC2-2, C218, Seminární místnost katedry sportovních her |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.04.2017 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 06.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.05.2017 |
Oponenti: | PhDr. Mario Buzek, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Seznámení se základy sportovních her je jedním z možných cílů vzdělávacích programů na základních školách. K účasti v modifikovaném utkání si žáci potřebují osvojit základní dovednosti (herní činnosti jednotlivce). Cílem práce je kvalitativní hodnocení úrovně vybraných házenkářských dovedností na školách ve vybraném regionu. Pro srovnání efektivity výuky budou vybrány školy, kde je výuka házené zařazována pravidelně a školy, kde je zařazována nárazově nebo vůbec. K dosažení cíle je třeba splnit následující úkoly:
1. Provést literární rešerši literatury zabývající se výukou házené ve škole 2. Provést selekci sledovaných dovedností 3. Stanovit kritéria pro kvalitativní hodnocení vybraných dovedností 4. Shromáždit kvantitativní údaje o obsahu výuky TV (se zřetelem na házenou) ve sledovaných třídách 5. Provést kvalitativní hodnocení sledovaných dovedností 6. Pokusit se o analýzu vztahů zjištěných dat 7. Formulovat závěry a případně doporučení pro změny programů |
Seznam odborné literatury |
1. ŠAFAŘÍKOVÁ, J. Házená: edice metodických textů pro školní i mimoškolní tělesnou výchovu a sport 11-15letých žáků. Praha : NS svoboda, 1998
2. EMRICH, A. Spielend Handball lernen in Schule und Verein. Wiebelsheim : Limpert, 2003 3. ČERNÝ, T., KUFNER, M. Miniházená ve škole. Praha : Český svaz házené, 2006 4. KLIMTOVÁ, Hana. Metodika výuky tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ z pohledu pedagogické praxe [online]. Ostrava : Ostravská univerzita, 2010 [cit. 06.10.2011]. Dostupné z WWW: <http://projekty.osu.cz/synergie/dok/opory/klimtova-metodika-vyuky-telesne-vychovy-na-2- stupni-zs.pdf>. 5. LUND, A., SPÄTE, D. Házená ve škole. Praha : Český svaz házené, 2012 6. HIANIK, J. Hádzaná v telocvični. Bratislava : Slovenský zväz hádzanej, 2011 a další dle pokynů vedoucího práce |