Práce zkoumá a analyzuje vliv uvedení mobilních komunikátorů na vývoj současných médií z pohledu vydavatelů a konzumentů médií. Cílem práce je zmapovat vývoj médií díky možnostem, které přinesly revoluční mobilní zařízení a jejich vliv na vydavatelské domy a tradiční média. Práce se zaobírá otázkou budoucnosti tištěných médií a jejich koexistence s elektronickými verzemi tradičních titulů, možnostmi a ochotou platby uživatelů za elektronický obsah a právními otázkami spojenými se světem elektronických médií.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This study explores and analyses influence of mobile communicators launch on today’s media development both from publisher's and media consumer's view. Main goal of this work is to map media evolution thanks possibilities, brought by revolutionary devices and their impact on publishing houses and traditional media. Study looks forward to the future of printed media and its co-existing together with digital versions of traditional titles and consumer willingness to pay for digital content and specifics of copyright in the digital media world. Thesis try to discover individual target groups of each media including their typical behavior and arguing over the diversion from traditional media towards digital media.