Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 341)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza recepce knižní trilogie Fifty Shades a filmové adaptace jejího prvního dílu
Název práce v češtině: Analýza recepce knižní trilogie Fifty Shades a filmové adaptace jejího prvního dílu
Název v anglickém jazyce: Reception analysis of the Fifty Shades trilogy and a film adaptation of its first part
Klíčová slova: Fifty Shades, Padesát odstínů, červená knihovna, analýza recepce, publikum, gender, sexualita, erotika, porno, BDSM
Klíčová slova anglicky: Fifty Shades, romance, reception analysis, audience, gender, sexuality, erotica, porn, BDSM
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Fousek Krobová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.07.2015
Datum zadání: 25.07.2015
Datum a čas obhajoby: 27.06.2017 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 27.06.2017
Oponenti: PhDr. Irena Reifová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ABERCROMBIE, Nicholas a LONGHURST Brian, 1998. Audiences. London: Sage Publications. ISBN 080398961X.

ALBURY, Kath, 2009. Reading Porn Reparatively. Sexualities [online]. 12(5), str. 647-653 [cit. 2017-05-10]. DOI: 10.1177/1363460709340373. ISSN 1363-4607. Dostupné z: http://sex.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/1363460709340373

ANG, Ien, 1990. Melodramatic identifications: television and women fantasy. In: BROWN, Marry Ellen. Television and Women´s Culture: The Politics of the Popular. Newbury Park: Sage Publications, str. 75-88. ISBN 08-039-8229-1.

ANG, Ien, 1996. Watching Dallas: soap opera and the melodramatic imagination. London: Routledge. ISBN 0415045983.

BARBOUR, Rosaline S., 2008. Introducing qualitative research: a student's guide to the craft of doing qualitative research. London: Sage Publications. ISBN 9781412934602.

BASLAROVÁ, Iva, 2011. Publikum soap opery Ordinace v růžové zahradě a jeho genderová vztahování se. Brno. Disertační práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Katedra sociologie. Vedoucí práce Doc. Libora Oates-Indruchová, Ph.D.

BIELBY, Denise a HARRINGTON C. Lee, 1994. Reach out and touch someone: Viewers, Agency and Audiences in the Televisual Experience. In: CRUZ, Jon a LEWIS Justin. Viewing, reading, listening: audiences and cultural reception. Michigan University: Westview Press. ISBN 08-133-1537-9.

BIOCCA, Frank A., 1988. Opposing Conceptions of the Audience: The Active and Passive Hemispheres of Mass Communication Theory. Annals of the International Communication Association [online]. 11(1), str. 51-80 [cit. 2017-05-09]. DOI: 10.1080/23808985.1988.11678679. ISSN 2380-8985. Dostupné z:
http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23808985.1988.11678679

BONOMI, A .E., ALTENBURGER L. E. a WALTON N. L., 2013. "Double Crap!" Abuse and Harmed Identity in Fifty Shades of Grey. JOURNAL OF WOMENS HEALTH [online]. 22(9), str. 733-744 [cit. 2017-05-09]. ISSN 15409996.

BOURDIEU, Pierre, 1993. The field of cultural production: essays on art and literature. New York: Columbia University Press. European perspectives. ISBN 0231082878.

BOURDIEU, Pierre, 1999. Distinction: a social critique of the judgement of taste. London: Routledge and Kegan Paul. ISBN 0415045460.

BROWN, Mary Ellen, ed., 1990. Television and women's culture: the politics of the popular. Newbury Park: Sage Publications. Communication and human values (Newbury Park, Calif.). ISBN 08-039-8229-1.

BRUNSDON, Charlotte, 1981. Crossroads: Notes on Soap Opera. Screen [online]. 22(4), str. 32-37 [cit. 2017-05-11]. Dostupné z:
https://academic.oup.com/screen/article-abstract/22/4/32/1692313/Crossroads-Notes-on-Soap-Opera?redirectedFrom=PDF

BURTON, Graeme a JIRÁK Jan, 2001. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, ISBN 8085947676.

CAWELTI, John G., 1976. Adventure, mystery, and romance: formula stories as art and popular culture. Pbk. ed. Chicago: University of Chicago Press. ISBN 02-260-9867-2.

CONNELL, Raewyn, 2005. Masculinities. 2. vyd. Cambridge: Polity. ISBN 0745634265.

DE CERTEAU, Michel, 1984. The practice of everyday life. Berkeley: University of California Press. ISBN 05-200-4750-8.

DELLER, Ruth A., HARMAN Sarah a JONES Bethan, 2013. Introduction to the special issue: Reading the Fifty Shades ‘phenomenon’. Sexualities [online]. 16(8), str. 859-863 [cit. 2017-05-09]. DOI: 10.1177/1363460713508899. ISSN 1363-4607. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1363460713508899

DELLER, Ruth A. a SMITH Clarissa, 2013. Reading the BDSM romance: Reader responses to Fifty Shades. Sexualities [online]. 16(8), str. 932-950 [cit. 2017-05-09]. DOI: 10.1177/1363460713508882. ISSN 1363-4607. Dostupné z:
http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1363460713508882

DISMAN, Miroslav, 2000. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-0139-7.

DOWNING, Lisa, 2013. Safewording! Kinkphobia and gender normativity in Fifty Shades of Grey. Psychology & Sexuality [online]. 4(1), str. 92-102 [cit. 2017-05-10]. Dostupné z:
http://www.tandfonline.com/doi/citedby/10.1080/19419899.2012.740067?scroll=top&needAccess=true

FILKUKOVÁ, Petra, 2004. Ang, Ien (1954). Revue pro média [online]. (10) [cit. 2017-05-15]. Dostupné z: http://www.rpm.fss.muni.cz/Revue/Heslar/ang.htm

FISKE, John, 1989. Moments of Television: Neither the Text Nor the Audience. In: SEITER, Ellen, BORCHERS Hans, KREUTZNER Gabriele a WARTH Eva-Marie, eds. Remote control: television, audiences and cultural power. New York: Routledge. ISBN 04-150-3605-4.

FISKE, John, 1992. The Cultural Economy of Fandom. In: LEWIS, Lisa A. The Adoring Audience: fan culture and popular media. New York: Routledge. str. 30-49. ISBN 0203181530.

GERAGHTY, Christine, 1991. Women and soap opera: a study of prime time soaps. Cambridge, UK: Polity Press. ISBN 07-456-0568-0.

GILL, Rosalind a HERDIECKERHOFF Elena, 2006. Rewriting The Romance. Feminist Media Studies [online]. 6(4), str. 487-504 [cit. 2017-05-10]. DOI: 10.1080/14680770600989947. ISSN 1468-0777. Dostupné z:
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14680770600989947

GLASER, Barney G. a STRAUSS Anselm M., 1973. The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research. Chicago: Aldine Pub. ISBN 02-023-0260-1.

GRAY, Jonathan, 2003. New Audiences, New Textualities: Anti-Fans and Non-Fans. International Journal of Cultural Studies [online]. 6(1), str. 64-81 [cit. 2017-05-10]. DOI: 10.1177/1367877903006001004. Dostupné z:
http://ics.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/1367877903006001004

GRAY, Jonathan, 2010. Show sold separately: promos, spoilers, and other media paratexts. New York: New York University Press. ISBN 9780814731956.

HAEFNER, Margaret J., COLÓN Antonea E. a LIZARDO Sonia, 2008. Chipping Away at Patriarchy One Romance Novel at a Time. Conference Papers -- National Communication Association [online]. str. 1-30 [cit. 2017-05-10]. Dostupné z:
http://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?sid=72f40a54-5b01-44f9-b5c1-e0c3c3c98c83%40sessionmgr4009&vid=1&hid=4103

HAIG, Francesca, 2014. Guilty Pleasures: Twilight, snark and ironic fandom. In: CLAYTON, Wickham a HARMAN Sarah. Screening Twilight: Critical Approaches to a Cinematic Phenomenon. London: I.B.Tauris, str. 11-25. ISBN 9781780766669.

HALL, Stuart, 1980. Encoding/decoding. In: HALL Stuart, HOBSON Dorothy, LOWE Andrew a WILLIS Paul, eds. Culture, media, language: working papers in cultural studies, 1972-79. Birmingham, West Midlands: Centre for Contemporary Cultural Studies, University of Birmingham. ISBN 00-914-2071-7.

HALL, Stuart, 1982. The rediscovery of ideology: Return of the repressed in media studies. In: GUREVITCH, Michael, BENNETT Tony, CURRAN James a WOOLLACOTT Janet, eds. Culture, Media and Society. London: Routledge, str. 59-90. ISBN 0-415-02789-6.

HALL, Stuart, 2010. Kódování/dekódování. In: DVOŘÁK, Tomáš. Kapitoly z dějin a teorie médií. Praha: Akademie výtvarných umění, str. 105-116. VVP AVU. ISBN 9788087108161.
HANÁKOVÁ, Petra, 2007. Pandořina skřínka, aneb, Co feministky provedly filmu?. Praha: Academia. Vizuální studia. ISBN 9788020015518.

HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 8073670402.

HOBSON, Dorothy, 1982. Crossroads: The Drama of a Soap Opera. London: Methuen. ISBN 04-135-0140-X.

HOBSON, Dorothy, 1989. Soap Operas at Work. In: SEITER, Ellen, BORCHERS Hans, KREUTZNER Gabriele a WARTH Eva-Marie, eds. Remote control: television, audiences and cultural power. New York: Routledge. ISBN 04-150-3605-4.

HOBSON, Dorothy, 1990. Women audiences and the workplace. In: BROWN, Mary Ellen. Television and women's culture: the politics of the popular. Newbury Park: Sage Publications. ISBN 08-039-8229-1.

HOBSON, Dorothy, 2003. Soap opera. Cambridge: Polity. ISBN 0745626556.

HOLT, Douglas B., 1998. Does Cultural Capital Structure American Consumption? Journal of Consumer Research [online]. 25(1), str. 11-25 [cit. 2017-05-10]. DOI: 10.1086/209523. ISSN 00935301. Dostupné z:
http://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?sid=a792e005-30f4-45d8-a678-b9955c6e67f9%40sessionmgr4010&vid=1&hid=4103

CHODOROW, Nancy, 1978. The reproduction of mothering: psychoanalysis and the sociology of gender. Berkeley: University of California Press. ISBN 0520038924.

JANÁČEK, Pavel, 2004. Literární brak: operace vyloučení, operace nahrazení, 1938-1951. Brno: Host. Teoretická knihovna. ISBN 8072941291.

JENKINS, Henry, 1988. Star Trek Rerun, Reread, Rewritten: Fan Writing as Textual Poaching. Critical Studies in Mass Communication [online]. 5(2), str. 85-107 [cit. 2017-05-10]. Dostupné z: http://www.uky.edu/~addesa01/documents/StarTrek.pdf

JENKINS, Henry, 1992. Textual poachers: television fans and participatory culture. New York: Routledge. Studies in culture and communication. ISBN 04-159-0571-0.

JENKINS, Henry, 2005. Textual poachers: television fans and participatory culture [online]. New York: Routledge. [cit. 2017-05-09]. ISBN 02-033-6191-1. Dostupné z:
https://eclass.uoa.gr/modules/document/file.php/MEDIA165/%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82%20%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%BF%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-audience%20research-%CF%84%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%B7/Textual_Poachers__Television_Fans_and_Participatory_Culture__Studies_in_Culture_and_Communication_.pdf

JENKINS, Henry a TULLOCH John, 2005. Science fiction audiences: watching Doctor Who and Star trek [online]. New York: Routledge. [cit. 2017-05-10]. ISBN 0-203-99339-X.
Dostupné z:
https://eclass.uoa.gr/modules/document/file.php/MEDIA165/%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82%20%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%BF%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-audience%20research-%CF%84%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%B7/textual%20analysis/%5BHenry_Jenkins%5D_Science_Fiction_Audiences_Watchin%28BookFi.org%29.pdf

JENSEN, Joli, 1992. Fandom as Pathology: The Consequences of Characterization. In: LEWIS, Lisa A. The Adoring Audience: fan culture and popular media. New York: Routledge, str. 9-29. ISBN 0203181530.

JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ Barbara, 2007. Média a společnost: stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 2.vyd. Praha: Portál. ISBN 9788073672874.

JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ Barbara, 2009. Masová média. Praha: Portál. ISBN 9788073674663.

JORGENSEN, Jeana, 2008. Innocent Initiations: Female Agency in Eroticized Fairy Tales. Marvels & Tales: Journal of Fairy-Tale Studies [online]. Detroit: Wayne State University Press. 22(1), str. 27-37 [cit. 2017-05-10]. Dostupné z:
https://muse.jhu.edu/article/247495/pdf

JUFFER, Jane, 1998. At home with pornography: women, sex, and everyday life. New York: New York University Press. ISBN 08-147-4237-8.

KATZ, Elihu, BLUMLER Jay G. a GUREVITCH Michael, 1974. Utilization of Mass Communication by the Individual. In: BLUMLER, Jay G. a GUREVITCH Michael, eds. The uses of mass communications: current perspectives on gratifications research. Beverly Hills, Calif.: Sage Publ., str. 19-32. ISBN 0803903405.

KREJČÍ, Karel, 2008. Sociologie literatury. Praha: Grada. Sociologie. ISBN 9788024726236.

KRENTZ, Jayne Ann, 1992. Dangerous men: romance writers on the appeal of the romance. Philadelphia: University of Pennsylvania Press. ISBN 08-122-1411-0.

KUBÍK, Josef, 2010. Sexualita bez tabu. Brumovice: Carpe diem. ISBN 9788087195154.

KULKA, Tomáš, 2000. Umění a kýč. 2. rozšířené vyd. Praha: Torst. ISBN 8072151282.

KUNH, Anette, 1984. Womens Genres. Screen [online]. 25(1), str. 18-29 [cit. 2017-05-10]. Dostupné z:
https://academic.oup.com/screen/article-abstract/25/1/18/1690228/Women-s-Genres?redirectedFrom=fulltext

LEWIS, Lisa A., 1992. The Adoring audience: fan culture and popular media. New York: Routledge. ISBN 0203181530.

LINCOLN, Yvonna S. a GUBA Egon G., 1985. Naturalistic inquiry. Beverly Hills, Calif.: Sage Publications. ISBN 08-039-2431-3.

LINDLOF, Thomas R. a TAYLOR Bryan C., 2002. Qualitative communication research methods. 2. vyd. Thousand Oaks: Sage Publications. ISBN 0761924949.

LIVINGSTONE, Sonia M., 1998. Making sense of television: the psychology of audience interpretation. 2. vyd. New York: Routledge. ISBN 978-041-5185-363.

MACKINNON, Kenneth, 2002. Love, tears and the male spectator. Madison: Fairleigh Dickinson University Press. ISBN 0838639550.

MCQUAIL, Denis, 1997. Audience analysis. Thousand Oaks: Sage Publications. ISBN 0761910026.

MCQUAIL, Denis, 1999. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál. ISBN 8071782009.

MILLS, Sara a JONES Lucy, 2014. Analysing Agency: Reader Responses to Fifty Shades of Grey. Gender and Language [online]. 8(2) [cit. 2017-05-09]. DOI: 10.1558/genl.v8i2.225. ISSN 1747633x. Dostupné z:
https://www.equinoxpub.com/journals/index.php/GL/article/view/17869

MOCNÁ, Dagmar, 1996. Červená knihovna: studie kulturně a literárně historická: pohled do dějin pokleslého žánru. Praha: Paseka. ISBN 8071850756.

MOCNÁ, Dagmar a Josef PETERKA, 2004. Encyklopedie literárních žánrů. Praha: Paseka. ISBN 807185669X.

MODLESKI, Tania, 1982. Loving with a vengeance: mass-produced fantasies for women. Hamden, Conn.: Archon Books. ISBN 02-080-1945-6.

MOORES, Shaun, 2000. Interpreting audiences: the ethnography of media consumption. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage Publications. The media, culture & society series. ISBN 0803984472.

MORRIS, Pam, 2000. Literatura a feminismus. Brno: Host. Studium. ISBN 8086055906.

MULVEY, Laura, 1975. Visual Pleasure and Narrative Cinema. Screen [online]. 16(3), str. 6-18 [cit. 2017-05-10]. Dostupné z:
https://academic.oup.com/screen/article-abstract/16/3/6/1603296/Visual-Pleasure-and-Narrative-Cinema?redirectedFrom=fulltext

PARRY, Diana C. a LIGHT Tracy P., 2014. Fifty Shades of Complexity. Journal of Leisure Research [online]. 46(1), str. 38-57 [cit. 2017-05-09]. ISSN 21596417. Dostupné z: http://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?sid=f6df9f65-958c-49ad-b5ee-926d0a9a5097%40sessionmgr4008&vid=4&hid=4105

PETERSON, Richard A., 1992. Understanding audience segmentation: From elite and mass to omnivore and univore. Poetics [online]. 21(4), str. 243-258 [cit. 2017-05-10]. DOI: 10.1016/0304-422X(92)90008-Q. ISSN 0304422x. Dostupné z:
https://www.researchgate.net/publication/222293410_Understanding_audience_segmentation_From_elite_and_mass_to_omnivore_and_univore

RADWAY, Janice A., 1991. Reading the romance: women, patriarchy, and popular literature. 3. vyd. Chapel Hill: University of North Carolina Press. ISBN 0807843490.

REGIS, Pamela, 2003. A natural history of the romance novel. Philadelphia: University of Pensylvania Press. ISBN 978-081-2233-032.

REIFOVÁ, Irena, 2004. Čtení preferované. In: REIFOVÁ, Irena, ed. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, str. 35-36. ISBN 8071789267.

RUBIN, Alan M., 1994. Media Uses and Effects: A Uses-and-Gratifications Perspective. In: RUBIN, Alan M., BRYANT J. a ZIMMERMANN D. Media Effects: Advances in Theory and Research. Hillsdale, New Jersey: Lawrence Erlbaum, Associates, str. 417-436. ISBN 0805809171.

SEITER, Ellen, 1983. Men, Sex and Money in Recent Family Melodramas. Journal of the University Film and Video Association [online]. 35(1), str. 17-27 [cit. 2017-05-10]. Dostupné z: www.jstor.org/stable/20686924

SEITER, Ellen, BORCHERS Hans, KREUTZNER Gabriele a WARTH Eva-Marie, eds, 1989. Remote control: television, audiences and cultural power. New York: Routledge. ISBN 04-150-3605-4.

SIGMUNDOVÁ, Lucie, 2016. Erotika jako fenomén: Výzkum čtenářů a čtenářek erotické literatury. Olomouc. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, Katedra mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky. Vedoucí práce Mgr. Renáta Sedláková, Ph.D.

SIROVÁTKA, Oldřich, 1990. Literatura na okraji. Praha: Československý spisovatel. Puls. ISBN 802020122X.

SONNET, Esther, 1999. 'Erotic Fiction by Women for Women': The Pleasures of Post-Feminist Heterosexuality. Sexualities [online]. 2(2), str. 167-187 [cit. 2017-05-10]. DOI: 10.1177/136346079900200202. ISSN 1363-4607. Dostupné z:
http://www.brown.uk.com/brownlibrary/sonnet.pdf

STAIGER, Janet, 2005. Media reception studies. New York: New York University Press. ISBN 0814781357.

STRAUSS, Anselm L. a CORBIN Juliet M., 1999. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert. SCAN.

SURYNEK, Alois, KOMÁRKOVÁ Růžena a KAŠPAROVÁ Eva, 2001. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press. ISBN 8072610384.

SÝKORA, Jiří, 2004. Rozptýlené publikum. Revue pro média [online]. (10) [cit. 2017-05-09]. Dostupné z: http://rpm.fss.muni.cz/Revue/Heslar/rozptylenepublikum.htm

ŠAFR, Jiří, 2008. Životní styl a sociální třídy: vytváření symbolické kulturní hranice diferenciací vkusu a spotřeby. Praha: Sociologický ústav AV ČR. Sociologické disertace. ISBN 9788073301545.

ŠKULAVÍKOVÁ, Anna, 2004. Strasti a slasti ženského publika v patriarchálnej spoločnosti: Nostalgická recenze. Revue pro média [online]. (9) [cit. 2017-05-10]. Dostupné z: http://rpm.fss.muni.cz/Revue/Revue09/recenze_radway.htm

ŠTELOVÁ, Diana, 2014. "Budu světlem tvých očí" aneb výstavbová schémata a stereotypy tzv. červené knihovny. Praha. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistiky. Vedoucí práce Prof. PhDr. Petr Bílek, CSc.

VAN REENEN, Dionne, 2014. Is this really what women want? An analysis of Fifty Shades of Grey and modern feminist thought. South African Journal of Philosophy [online]. 33(2), str. 223-233 [cit. 2017-05-09]. DOI: 10.1080/02580136.2014.925730. ISSN 0258-0136. Dostupné z:
http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02580136.2014.925730

VAN ZOONEN, Liesbet, 1994. Feminist media studies. London: SAGE. ISBN 0803985541.

VOLEK, Jaromír, 2004a. Publikum, jeho aktivita. In: REIFOVÁ, Irena, ed. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, str. 197-199. ISBN 80-7178-926-7.

VOLEK, Jaromír, 2004b. Užití a gratifikace. In: REIFOVÁ, Irena, ed. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, str. 301-304. ISBN 80-7178-926-7.

VOLEK, Jaromír, 2008. Proměny chování mediálních publik: postkritická perspektiva. In: FORET, M., LAPČÍK M. a ORSÁG M. Média dnes: reflexe mediality, médií a mediálních obsahů. Olomouc: Univerzita Palackého, str. 215-233. Média a komunikace. ISBN 978-80-244-2023-3.

WOLF, Naomi, 2000. Mýtus krásy: ako sú obrazy krásy zneužívané proti ženám. 1. vyd. Bratislava: Aspekt. Knižná edícia feministického kultúrneho časopisu Aspekt. ISBN 80-85549-15-8.
Předběžná náplň práce
Cílem této práce bude analyzovat recepci knižní trilogie Fifty Shades a filmového zpracování jejího prvního dílu. Práce bude usilovat o vytvoření obrazu o základních způsobech recepce tohoto fenoménu ze strany různých skupin publika a jeho vztažení k mediálnímu a veřejnému diskurzu o trilogii. Pro naplnění tohoto cíle bude použita kvalitativní výzkumná metoda – individuální polostrukturované rozhovory se členy publika Fifty Shades. Získaná data budou analyzována s použitím metody zakotvené teorie.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis will be to analyse the reception of the Fifty Shades book trilogy and a film adaptation of its first part. The thesis will seek to describe the fundamental ways of the reception of the Fifty Shades phenomenon from the perspective of different groups of audience and to connect them to media and public discourse about the trilogy. To achieve this goal the qualitative research method – individual semistructured interviews with the members of audience of Fifty Shades – will be used. The gained data will be analysed by using the grounded theory method.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK